OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
O WARTOŚCI SZACUNKOWEJ ZAMÓWIENIA
NIE PRZEKRACZAJĄCEJ RÓWNOWARTOŚCI KWOTY 30.000 EURO
Gmina Dmosin, Dmosin 9, 95 – 061 Dmosin, powiat brzeziński, woj. łódzkie ogłasza postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego o wartości szacunkowej zamówienia wyrażonej w złotych
nieprzekraczającej równowartości kwoty 30.000 euro na wykonanie zamówienia:
Nadzór inwestorski nad realizacją zadania pn.
„Adaptacja budynku na przedszkole
wraz z przebudową kotłowni w miejscowości Kołacin”
„Przebudowa świetlicy w Budynku Ochotniczej Straży Pożarnej w Kołacinie”
I. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENA
1.Przedmiotwe zamówienie jest podzielone na 2 części
1.1. Część 1 Nadzór inwestorski nad realizacją zadania pn. „Adaptacja budynku na przedszkole wraz z przebudową kotłowni w miejscowości Kołacin”
Zakres zamówienia obejmuje:
1) Pełnienie w pełnym zakresie nadzoru inwestorskiego nad robotami w zakresie:
a) branży konstrukcyjno - budowlanej
b) branży sanitarnej
c) branży elektrycznej
2) Pełnienie funkcji koordynatora inspektorów nadzoru w okresie realizacji przedmiotowej inwestycji.
Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia funkcji inspektora nadzoru nad robotami budowlanymi w zakresie branży konstrukcyjno- budowlanej z funkcją koordynatora inspektorów nadzoru.
1.2. Część 2 Nadzór inwestorski nad realizacją zadania pn. „Przebudowa świetlicy w Budynku Ochotniczej Straży Pożarnej w Kołacinie”
Zakres zamówienia obejmuje:
1) Pełnienie w pełnym zakresie nadzoru inwestorskiego nad robotami w zakresie:
d) branży konstrukcyjno - budowlanej
e) branży sanitarnej
f) branży elektrycznej
2) Pełnienie funkcji koordynatora inspektorów nadzoru w okresie realizacji przedmiotowej inwestycji.
Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia funkcji inspektora nadzoru nad robotami budowlanymi w zakresie branży konstrukcyjno- budowlanej z funkcją koordynatora inspektorów nadzoru.
2. Wykonawca może złożyć ofertę na dwie części lub na jedną część.
II. SZCZEGÓŁOWY ZAKRES ZAMÓWIENIA – dotycz każdej ze wskazanych części:
1. Do obowiązków Wykonawcy należy w szczególności:
1) posiadanie dokładnej znajomości dokumentacji projektowej oraz treści umowy zawartej przez Zamawiającego z wykonawcą robót budowlanych, a także przez wykonawcę
z podwykonawcami oraz podwykonawców z dalszymi podwykonawcami,
2) sprawowanie na bieżąco kontroli terminowości i zgodności wykonywania robót budowlanych przez wykonawcę, podwykonawców i dalszych podwykonawców
z harmonogramem rzeczowo- finansowym,
3) sprawowanie na bieżąco kontroli robót w zakresie zgodności ich wykonywania
z dokumentacją projektowo- techniczną, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, pozwoleniem na budowę, normami budowlanymi i przepisami prawa budowlanego oraz zasadami wiedzy technicznej,
4) w ramach uprawnień wynikających z prawa budowlanego- podejmowanie decyzji
o prowadzeniu robót budowlanych lub ich wstrzymaniu, w szczególności w przypadku stwierdzenia ich prowadzenia niezgodnie z umową oraz przepisami bezpieczeństwa
i higieny pracy,
5) podejmowanie decyzji dotyczących odbiorów robót po zgłoszeniu przez wykonawcę robót gotowości do odbioru,
6) dbanie o interesy Zamawiającego oraz podejmowanie czynności zapewniających techniczną prawidłowość realizowanej inwestycji,
7) podejmowanie decyzji i ponoszenie odpowiedzialności za podjęte decyzje, w sprawach związanych z jakością robót, oceną jakości wyrobów budowlanych w rozumieniu art. 10 Prawa budowlanego i postępem robót, a ponadto udzielanie wyjaśnień w sprawach związanych z dokumentacją projektową i specyfikacjami technicznych wykonania i odbioru robót z wyłączeniem spraw mających wpływ na wzrost kosztów budowy,
8) organizowanie prac związanych z nadzorem w sposób nie powodujący nie uzasadnionej przerwy w realizacji robót przez wykonawcę lub podwykonawcę,
9) kontrolowanie jakości stosowanych wyrobów budowlanych w rozumieniu art.10 Prawa budowlanego, żądanie przeprowadzenia dodatkowych badań jakościowych wyrobów budowlanych w sytuacjach przewidzianych przepisami prawa, oraz obowiązkowe sprawdzenie przedstawionych przez wykonawcę atestów, certyfikatów i deklaracji zgodności materiałów przed ich wbudowaniem,
10) żądanie usunięcia przez wykonawcę wad ujawnionych w toku wykonywania robót i wad w wykonanych robotach oraz informowanie Zamawiającego w przypadku nieusunięcia tych wad,
11) dokonywanie odbiorów robót zanikających i ulegających zakryciu w terminach wskazanych w umowie na wykonanie robót budowlanych,
12) udział w czynnościach odbiorów częściowych, danego etapu i odbioru końcowego,
a w ramach tych czynności stwierdzanie gotowości do odbioru, przekazanie Zamawiającemu protokołów odbioru oraz dokumentacji powykonawczej, potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia ewentualnych wad,
13) potwierdzanie wykonanych robót jako podstawy do sporządzenia faktury przez wykonawcę i zapłaty mu wynagrodzenia,
14) niezwłoczne sygnalizowanie Zamawiającego o wszelkich okolicznościach mogących mieć wpływ na terminowość oraz poprawność wykonywanych robót budowlanych oraz
o wystąpieniu okoliczności nieprzewidzianych w dokumentacji projektowej,
15) udział w czynnościach przekazania wykonawcy zadania terenu budowy i udział
w spotkaniach organizowanych przez Zamawiającego w sprawach dotyczących realizacji przedmiotowej inwestycji,
16) uzyskiwanie od projektanta wyjaśnień dotyczących projektu i zawartych w nim rozwiązań,
17) rozpoznanie i przedstawianie do akceptacji Zamawiającemu proponowanego przez wykonawcę zakresu robót dodatkowych lub zamiennych,
18) sprawdzanie wykonanych robót, powiadamianie wykonawcy o wykrytych wadach oraz poświadczanie usunięcia wad przez wykonawcę, a także ustalanie rodzaju i zakresu koniecznych do wykonania robót poprawkowych,
19) poświadczenie terminu zakończenia robót,
20) kontrolowanie zabezpieczenia przez wykonawcę terenu budowy w przypadku odstąpienia od umowy przez którąkolwiek ze stron,
21) udział w rozliczeniu umowy w przypadku odstąpienia od umowy przez którąkolwiek
ze stron,
22) kontrolowanie przestrzegania przez wykonawcę przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów dotyczących ochrony środowiska,
23) uczestniczenie przy przeprowadzaniu prób, pomiarów i sprawdzeń, wykonywanych
w związku z realizowaną inwestycją,
24) koordynowanie robót w poszczególnych branżach,
25) kontrolowanie prawidłowości prowadzenia dziennika budowy przez wykonawcę robót budowlanych i dokonywanie w nim wpisów dotyczących wszystkich okoliczności mających znaczenie dla prowadzenia właściwego procesu budowlanego,
26) przygotowanie i załatwienie wszelkich spraw formalno - prawnych związanych
z prowadzeniem i zakończeniem robót oraz rozwiązywanie wszelkich innych problemów pojawiających się w czasie realizacji inwestycji.
27) dokonanie rozliczenia rzeczowo-finansowego zrealizowanych robót i przedłożenia go Zamawiającemu według stanu na dzień ich odbioru końcowego po stwierdzeniu usunięcia ewentualnych wad.
28) informowanie Zamawiającego niezwłocznie o zagrożeniu w zakresie terminowego wykonania zadania i jego przyczynach oraz obowiązek zawiadamiania Zamawiającego
o występujących odstępstwach w zakresie jakości zrealizowanych przez wykonawcę robót, w szczególności dotyczącej używanych wyrobów budowlanych w stosunku do wymogów projektu budowlanego, przedmiaru robót i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz o opóźnieniach w realizacji inwestycji.
29) udział w przeglądach gwarancyjnych wykonywanego przedmiotu zamówienia oraz nadzór nad usuwaniem ewentualnych usterek w ramach wynagrodzenia, o którym mowa w umowie - bez dodatkowej zapłaty (wymagany okres gwarancji i rękojmi od Wykonawcy robót budowlanych wynosi 60 miesiecy od dnia końcowego protokołu odbioru robót).
30) sporządzenie dokumentacji fotograficznej dokumentującej postęp robót.
2. Wykonawca będzie nadzorował zadanie inwestycyjne od dnia rozpoczęcia robót przez wykonawcę robót budowlanych do dnia całkowitego rozliczenia zadania inwestycyjnego, po jego wykonaniu i odbiorze końcowym z zastrzeżeniem przepisu ust. 1 pkt. 29, przy czym zakłada się,
że inwestycja będzie realizowana w czasie – część 1do 15.06.2021r., część 2 do 30.11.2021r.
3. Zamawiający zawiadomi Wykonawcę o terminie rozpoczęcia realizacji zadania inwestycyjnego
z dwudniowym wyprzedzeniem.
4. Wykonawca zapewni złożenie w dniu rozpoczęcia realizacji zadania inwestycyjnego, pisemnych oświadczeń o podjęciu obowiązków Inspektorów Nadzoru nad zadaniem inwestycyjnym, przez osoby wskazane w załączniku nr 2a /2b do ogłoszenia.
5. Liczba pobytów Inspektorów Nadzoru oraz Koordynatora na budowie musi zapewnić prawidłowy nadzór nad przebiegiem robót i wynikać będzie z bieżących potrzeb.
6.Wykonawca zapewni, że na każde wezwanie Zamawiającego w sprawach niecierpiących zwłoki właściwy Inspektor Nadzoru będzie obecny na budowie w czasie nie przekraczającym max. 2 dni roboczych od momentu wezwania Zamawiającego.
7. Wykonawca nie może powierzyć wykonania zobowiązań wynikających z niniejszej umowy innej osobie, aniżeli wskazana w załączniku nr 2a /2b do ogłoszenia, bez uprzedniej pisemnej zgody Zamawiającego.
Zakres zamówienia wykonawcy robót budowlanych w ramach inwestycji pn.:
Część 1 „Adaptacja budynku na przedszkole wraz z przebudową kotłowni w miejscowości Kołacin”
Część 2 „Przebudowa świetlicy w Budynku Ochotniczej Straży Pożarnej w Kołacinie”
Zakres zamówienia wykonawcy robót budowlanych w ramach inwestycji obejmuje wykonanie przebudowy części pomieszczeń wraz ze zmianą sposobu użytkowania budynku.
Szczegółowy zakres robót budowlanych określony jest w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych dostępny jest na stronie internetowej Zamawiającego pod adresem:
III. INNE ISTOTNE WARUNKI ZAMÓWIENIA PRZYSZŁEJ UMOWY:
Istotne postanowienia umowy:
1) Zakres obowiązków Wykonawcy został określony w opisie przedmiotu zamówienia.
2) Podstawą do rozliczenia wynagrodzenia będzie podpisany przez strony protokół odbioru częściowego i końcowego robót wykonanych przez wykonawcę robót budowlanych wraz z protokołem usunięcia ewentualnych wad ujawnionych przy odbiorze.
3) Termin płatności – 30 dni od daty dostarczenia Zamawiającemu prawidłowo wystawionej faktury.
4) Wynagrodzenie nie podlega waloryzacji.
IV. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU – dotyczy każdej części:
W postępowaniu mogą wsiąść udział wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki:
- Dysponowanie osobami z uprawnionymi do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych
w budownictwie. Wykonawca musi dysponować:
a) Osobą pełniącą funkcję inspektora nadzoru, posiadającą uprawnienia budowlane
w zakresie kierowania i nadzorowania robotami budowlanymi bez ograniczeń
w specjalności konstrukcyjno - budowlanej posiadającą minimum 5 letnie doświadczenie zawodowe liczone od dnia wydania uprawnień, posiadającą aktualny wpis do właściwej izby inżynierów budownictwa,.
b) Osobą pełniącą funkcję inspektora nadzoru, posiadającą uprawnienia budowlane
w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacji i urządzeń sanitarnych, posiadającą min 3 letnie doświadczenie zawodowe liczone od dnia wydania uprawnień, posiadającą aktualny wpis do właściwej izby inżynierów budownictwa,
c) Osobą pełniącą funkcję inspektora nadzoru, posiadającą uprawnienia budowlane
w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacji i urządzeń elektrycznych, posiadającą min 3 letnie doświadczenie zawodowe liczone od dnia wydania uprawnień, posiadającą aktualny wpis do właściwej izby inżynierów budownictwa.
Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia funkcji inspektora nadzoru nad robotami budowlanymi w zakresie branży konstrukcyjno- budowlanej z funkcją koordynatora inspektorów nadzoru.
Uwaga: Przez uprawnienia budowlane należy rozumieć uprawnienia budowlane, o których mowa
w ustawie z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tj. Dz.U. z 2017r. poz. 1332 z późn. zm.) oraz
w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014r. poz.1278). Zamawiający określając wymogi dla osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej z zastrzeżeniem zapisów ustawy z dnia 22 grudnia 2015r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych
w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2016r. poz. 65). Zamawiający dopuszcza także równoważne kwalifikacje, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia
18 marca 2008r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2008, nr 63, poz. 394 ze zm.)
W celu potwierdzenia warunków udziału w postępowaniu Zamawiający żąda złożenia
wraz z ofertą:
Oświadczenia o dysponowaniu osobami z uprawnieniami do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie w zakresie nadzorowania robót budowlanych ( odpowiednia dla danej części według załącznika nr 2a i 2b do ogłoszenia). Jeżeli Wykonawca wskaże w wykazie osoby, którymi będzie dysponował - Zamawiający żąda przedstawienia pisemnego zobowiązania innych podmiotów
do udostępnienia tych osób do wykonania zamówienia.
V. TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA:
Wykonawca będzie nadzorował zadanie inwestycyjne od dnia rozpoczęcia robót przez wykonawcę robót budowlanych do dnia całkowitego rozliczenia zadania inwestycyjnego, po jego wykonaniu
i odbiorze końcowym, przy czym zakłada się, że inwestycja będzie realizowana – część 1 do 15.06.2021r. część 2 do 30.11.2021r
VI . KRYTERIA OCENY OFERT I ICH ZNACZENIE :
Oferty Wykonawców będą oceniane według następujących kryteriów i wag:
1) cena ofertowa - 90%
2) termin przyjazdu Inspektora nadzoru inwestorskiego na wezwanie Zamawiającego
w sprawach niecierpiących zwłoki od momentu wezwania Zamawiającego - 10%
Informacja o wagach punktowych przypisanych do poszczególnych kryteriów oceny ofert oraz opis sposobu przyznania punktacji za spełnienie danego kryterium oceny:
Kryterium „cena ofertowa”:
Wartość punktowa ceny oferty będzie liczona wg wzoru :
Cn
wartość punktowa = -----------x 90 pkt
Cb
Cn –cena ofert najniższej
Cb –cena oferty badanej
Kryterium „termin przyjazdu Inspektora nadzoru inwestorskiego na wezwanie Zamawiającego w sprawach niecierpiących zwłoki od momentu wezwania przez Zamawiającego”
W zakresie tego kryterium Zamawiający zastrzega, że maksymalny czas stawienia się Inspektora nadzoru inwestorskiego na budowie w sprawach niecierpiących zwłoki od momentu wezwania Zamawiającego wynosi 2 dni robocze.
W ramach tego kryterium Zamawiający przyzna punkty:
- oferta z terminem przyjazdu Inspektora nadzoru inwestorskiego na budowę od momentu wezwania przez Zamawiającego w ciągu 2 dni roboczych otrzyma 0 pkt
- oferta z terminem przyjazdu Inspektora nadzoru inwestorskiego na budowę od momentu wezwania przez Zamawiającego w ciągu 1 dnia roboczego otrzyma 10 pkt
Oferta, w której zostanie wskazany termin przyjazdu Inspektora nadzoru inwestorskiego na budowę dłuższy niż 2 dni robocze od momentu wezwania przez Zamawiającego będzie zostanie odrzucona.
Otrzymane punkty za poszczególne kryteria zostaną zsumowane, wynik będzie traktowany jako wartość punktowa oferty.
Zamówienie zostanie udzielone Wykonawcy, który uzyska najwyższą liczbę punktów
w wyniku oceny oferty na podstawie kryteriów.
VII. WARUNKI WYKLUCZENIA:
Oferta podlega odrzuceniu w przypadku, gdy:
1) jej treść nie odpowiada treści przedmiotowego ogłoszenia o zamówieniu;
2) została złożona przez podmiot niespełniający warunków udziału w przedmiotowym postępowaniu,
3) została złożona po terminie składania ofert określonym w ogłoszeniu o zamówieniu.
VIII. OKREŚLENIE WARUNKÓW ZMIAN UMOWY ZAWARTEJ W WYNIKU PRZEPROWADZONEGO POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA:
Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany treści umowy wskutek wystąpienia okoliczności, których nie dało się przewidzieć na etapie postępowania o udzielenie zamówienia i na etapie podpisywania umowy lub wystąpienie których nie zależy od woli stron umowy w sprawie zamówienia publicznego albo zmiany te są korzystne dla Zamawiającego, a w szczególności
w przypadkach gdy:
1) Nastąpi zmiana osób realizujących umowę pod warunkiem, że osoby te będą spełniały wymagania określone w ogłoszeniu - w takiej sytuacji Wykonawca jest zobowiązany do niezwłocznego wskazania innej osoby/innych osób posiadających uprawnienia, o których mowa w ogłoszeniu. Niewskazanie takich osób w terminie 3 dni od dnia wystąpienia przyczyny skutkującej koniecznością zmiany osób dotychczas pełniących funkcję inspektorów branżowych stanowi podstawę do odstąpienia od umowy przez Zamawiającego z winy Wykonawcy i naliczenia kary umownej,
2) Nastąpi zmiana terminu realizacji inwestycji przez wykonawcę robót budowlanych -
w takiej sytuacji Wykonawca jest zobowiązany wykonywać swoje zadania do czasu do dnia całkowitego rozliczenia zadania inwestycyjnego,
3) Nastąpi zmiana obowiązującej stawki podatku VAT - w takiej sytuacji wynagrodzenie netto Wykonawcy pozostaje bez zmian, zmianie ulega zaś wynagrodzenie brutto poprzez uwzględnieniu stawki podatku VAT zgodnie z właściwymi przepisami.
IX. OFERTY CZĘŚCIOWE I WARIANTOWE:
1) Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych
2) Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia oferty wariantowej
X . MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT:
1) Oferty wraz z załącznikami należy przesłać pocztą lub złożyć osobiście w siedzibie Zamawiającego (Urząd Gminy Dmosin, Dmosin 9, 95 – 061 Dmosin) lub przesłać pocztą elektroniczną (inwestycje@dmosin.pl) do dnia 28 grudnia 2020r. do godz. 12:00 (wzór oferty stanowi załącznik nr 1 do ogłoszenia).
2) Otwarcie ofert nastąpi w dniu składania ofert o godzinie 12:30 w siedzibie Zamawiającego.
3) Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
4) Wykonawca może przed upływem terminu na składanie ofert zmienić lub wycofać swoją ofertę.
Osoba upoważniona do kontaktu z Wykonawcami – Alicja Włodarczyk tel. (46) 874 73 77 wew. 24; e-mail: inwestycje@dmosin.pl
/-/ Alicja Włodarczyk
Inspektor ds. Zamówień Publicznych
Dmosin, dn. 18 grudnia 2020r.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy Dmosin