Ogłoszenia o zamówieniach i konkursach rok 2022

Ogłoszenie o zamówieniu pn.: Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu w zakresie zarządzania Projektem pn.: „Odnawialne źródła energii w Gminie Dmosin”,

 

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU

Gmina Dmosin, Dmosin 9, 95 – 061 Dmosin, powiat brzeziński, woj. łódzkie ogłasza postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego bez zastosowania ustawy Prawo zamówień publicznych na podstawie art. 2 ust.1 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1129, 1598, 2054, 2269) na wykonanie zamówienia pn.:

Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu

w zakresie zarządzania Projektem pn.: „Odnawialne źródła energii w Gminie Dmosin
na które przewidziane jest dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego 2014-2020 współfinansowany ze środków Unii Europejskiej, Oś Priorytetowa – IV Gospodarka Niskoemisyjna Działanie IV .1 Odnawialne źródła energii, Poddziałanie  IV.1.1 Odnawialne źródła energii ZIT.

 

  1. I.         PRZEDMIOTEM ZAMÓWIENIA JEST:
  2. Przedmiotem zamówienia jest pełnienie przez Wykonawcę funkcji Inżyniera Kontraktu
    i koordynatora projektu pn. „Odnawialne źródła energii w Gminie Dmosin”. Inżynier kontraktu ma za zadanie zespolenie wszystkich działań: merytorycznych, technicznych i finansowo-księgowych, które przyczynią się do pełnego ukończenia realizowanego projektu. Inżynier Kontraktu odpowiadać będzie za prawidłowy przebieg realizacji projektu zgodnie z wnioskiem o dofinansowanie. Obejmie on nadzór operacyjny i merytoryczny w zakresie przygotowania postępowania dotyczącego wyboru generalnego wykonawcy inwestycji, będzie sprawował nadzór merytoryczny nad realizacją zawartej umowy, w tym w szczególności będzie dokonywał weryfikacji prawidłowości zgłaszania podwykonawców, nadzór techniczny nad przebiegiem prac, ich jakością i zgodnością z przepisami prawa, będzie opiniował dokumenty – w szczególności dokumenty odbioru wykonanych w ramach projektu prac. Jego zadaniem będzie przeprowadzenie projektu w zakładanym zakresie w określonych w umowie z generalnym wykonawcą oraz umową o dofinansowanie ramach czasowych.
  3. Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu wraz z Przygotowaniem i przeprowadzeniem postępowania przetargowego zgodnie z ustawą z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1129, 1598, 2054, 2269) oraz ze sprawowaniem nadzoru inwestorskiego we wszystkich branżach niezbędnych do wykonania zadania (inspektor nadzoru inwestorskiego) w ramach projektu pn. „Odnawialne źródła energii w Gminie Dmosin”, na które przewidziane jest dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego 2014-2020 współfinansowany ze środków Unii Europejskiej, Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

2.1. Przedmiotem Projektu pn. „Odnawialne źródła energii w Gminie Dmosin” jest wykonanie projektów, dostaw i montażu instalacji Odnawialnych źródeł energii, realizowanych w miejscowościach położonych na terenie Gminy Dmosin w systemie "zaprojektuj i wybuduj".

2.2. Zakres rzeczowy projektu obejmuje dostawę, montaż i uruchomienie instalacji fotowoltaicznych w budynkach mieszkalnych należących do osób prywatnych zlokalizowanych na terenie gminy Dmosin w ilości 76 szt.

2.3. Na potrzeby realizacji projektu został opracowany program funkcjonalno-użytkowy oraz wyliczenia efektu ekologicznego dla przedsięwzięcia.

  1. Do obowiązków Inżyniera Kontraktu należy:

1)      realizowanie zadań należących do inspektora nadzoru inwestorskiego w zakresie nadzoru nad prawidłową realizacją przez generalnego wykonawcę dostaw, robót towarzyszących i usług. Inspektor nadzoru inwestorskiego jest odpowiedzialny za nadzorowanie i ocenę wykonanych prac pod kątem poprawności technicznej i jakości materiałów oraz zgodności z zasadami wiedzy technicznej oraz wszelkimi przepisami prawnymi,

2)      wsparcie na etapie przygotowania dokumentacji przetargowej, w tym przygotowanie dokumentacji przetargowej, projektu umów z wykonawcą/ami oraz pozostałych innych dokumentów przetargowych,

3)      uzgadnianie z wykonawcą terminów i harmonogramu prac instalacyjnych,

4)      nadzór nad terminową realizacją prac przez generalnego wykonawcę, w tym nadzór nad wykonaniem z każdej instalacji fotowoltaicznych,

5)      bieżąca weryfikacja realizacji projektu,

6)      zapewnianie kontroli nad przebiegiem inwestycji, co umożliwi rzetelne, obiektywne, w pełni przemyślane, profesjonalne jego przeprowadzenie projektu, a także osiągnięcie zaplanowanych wskaźników instalacji i zakładanych w projekcie, o którym mowa w ust. 2 rezultatów,

7)      powiadamianie o zagrożeniach i ryzykach oraz możliwościach ich zapobiegania,

8)      zarządzanie ryzykiem,

9)      komunikowanie się oraz zapewnieniu ścisłej współpracy pomiędzy poszczególnymi uczestnikami, wykonawcami oraz Instytucją Zarządzającą,

10)  okresowe raportowanie i rozliczenie projektu, zgodnie z umową o dofinansowanie,

11)  pomoc w rozliczeniu projektu i przygotowaniu do kontroli po jego zakończeniu,

12)  organizacja i realizacji promocji projektu.

  1. Realizacja usług Inżyniera Kontraktu będzie wykonywana etapowo:

1) Etap 1, Wsparcie polegające na przygotowaniu i udziale  w procedurze przetargowej realizowanej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych, w tym przygotowanie dokumentacji przetargowej, projektu umów z wykonawcą/ami oraz pozostałych dokumentów przetargowych i wszelkie czynności poprzedzające rozpoczęcie prac przez wykonawcę generalnego (do momentu podpisania umowy na wykonanie dostaw i robót towarzyszących oraz usług). Termin realizacji Etapu 1
do 15 dni roboczych  od daty podpisania umowy,

2) Etap 2, Obejmuje nadzorowanie prawidłowości realizacji umowy przez generalnego wykonawcę, prawidłowości zgłaszania podwykonawców i weryfikację przedkładanych przez wykonawcę projektów umów oraz umów z podwykonawcami, koordynację, rozliczanie dostaw, robót towarzyszących i usług oraz sprawozdawczość rzeczowo-finansową w tym wnioski o płatność, sprawozdawczość, rozliczenie projektu i sporządzenie sprawozdania i raportu końcowego do zatwierdzenia przez Zamawiającego i Instytucję Zarządzającą rozliczenia końcowego),

3) Etap 3 Organizacja i promocja projektu – działania promocyjne zostały opisane w punkcie 5. Szczegółowego zakresu zadań wykonawcy oraz w dokumentach projektu.

  1. Zadaniem Inżyniera Kontraktu jest sprawowanie efektywnego nadzoru nad realizacją projektu zapewniającego prawidłowe wykonanie wszystkich zadań objętych umową i uzyskanie zaplanowanych efektów użytkowych, finansowych, przy zachowaniu wymagań instytucji zarządzającej RPO WŁ, w tym w zakresie terminu realizacji poszczególnych elementów zadania. Po zakończeniu realizacji zamówienia, Inżynier Kontraktu zobowiązany będzie do uczestnictwa we wszystkich przeglądach gwarancyjnych zrealizowanej inwestycji.
  2. Szczegółowe obowiązki Inżyniera kontraktu określa Załącznik nr 1 – Szczegółowy zakres zadań Wykonawcy.

 

CPV  79421000-1 usługi zarządzania projektem inne niż w zakresie robót budowlanych

III. INNE ISTOTNE WARUNKI ZAMÓWIENIA PRZYSZŁEJ UMOWY:

Istotne postanowienia umowy zawiera projekt umowy załączony do niniejszego ogłoszenia (załącznik Nr 3)

 

IV. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:

1. W postępowaniu mogą wsiąść udział wykonawcy, którzy posiadają uprawnienia
do  wykonywania  określonej  działalności  lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień oraz dysponuję odpowiednim potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia oraz znajdują się w sytuacji ekonomicznej, finansowej
i organizacyjnej pozwalającej na wykonanie zamówienia oraz  spełniają następujące warunki:

1) zdolności technicznej i zawodowej na potwierdzenie , której:

a) Wykonawca winien wykazać, iż w okresie ostatnich 3 lat, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, pełnił funkcje zarządzania projektem/inżyniera kontraktu co najmniej w dwóch projektach  w tym co najmniej jednej na kwotę co najmniej
2 milionów złotych brutto,

b) Wykonawca winien wykazać, iż w okresie ostatnich 3 lat, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał co najmniej dwie usługi polegające na przygotowaniu i  obsłudze prawnej procedur udzielania zamówień publicznych związanych z realizacją projektów dofinansowanych z środków UE, w tym co najmniej jednego postępowania przetargowego na wykonanie dostaw o wartości zamówienia przekraczającej progi unijne dla dostaw. (postępowanie Unijne)

c) Wykonawca winien wykazać, że dysponuje lub będzie dysponował min. jedną osobą posiadającą odpowiednie uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji elektrycznych których zakres uprawnia go do kierowania robotami objętymi przedmiotem zamówienia lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a w przypadku Wykonawców zagranicznych – uprawnienia budowlane do kierowania robotami równoważne do wyżej wskazanych.

 

2) zdolności sytuacji ekonomicznej lub finansowej na potwierdzenie której:

a) Wykonawca na potwierdzenie spełnienia warunku sytuacji finansowej winien wykazać, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej 1.000.000,00 zł (słownie: jeden milion złotych).

 

UWAGA: - Wartości podane w dokumentach potwierdzających spełnianie warunku w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego Wykonawca przeliczy wg średniego kursu NBP na dzień zawarcia umów o ich wykonanie.

- Przez posiadanie uprawnień budowlanych wymaganych prawem dla osób uczestniczących w realizacji zamówienia, rozumie się uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w rozumieniu art. 15a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. 2021 r. poz. 2351) oraz przepisów wcześniejszych. Samodzielne funkcje techniczne w budownictwie (nazwy specjalności i ich zakresy) będą rozpatrywane zgodnie z przepisami regulującymi nadawanie uprawnień budowlanych w dacie ich nadania

- Wykonawca w celu wykazania spełniania warunku dotyczącego dysponowania osobą posiadającą odpowiednie uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji elektrycznych może wskazać osoby będące obywatelem państwa członkowskiego w rozumieniu art. 4a ust. 1  ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1117), która nabyła kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznaczne wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej – zgodnie z właściwymi przepisami, w szczególności z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1646) oraz ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz. U. z 2019 r. poz. 1117).

2. W celu potwierdzenia warunków udziału w postępowaniu Zamawiający żąda złożenia
wraz z ofertą:

1)        Wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy. Wykaz usług według załącznika nr 4 powinien spełniać warunki udziału w postepowaniu tj.:

a)  pełnienia funkcji zarządzania projektem/inżyniera kontraktu co najmniej w dwóch projektów  w tym co najmniej jednej na kwotę co najmniej 2 milionów złotych brutto,

b) co najmniej dwie usługi polegające na przygotowaniu i obsłudze prawnej procedur udzielania zamówień publicznych związanych z realizacją projektów dofinasowanych z środków UE, w tym co najmniej jednego postępowania przetargowego na wykonanie dostaw o wartości zamówienia przekraczającej progi unijne dla dostaw. (postępowanie Unijne)

2)         wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami sporządzonego zgodnie z Załącznikiem Nr 5 odnośnie warunku dysponowania min. jedną osobą posiadającą odpowiednie uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji elektrycznych

3)        Kopi ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej  1.000.000,00 zł (słownie: jeden milion złotych).

 

V. TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA:

Wykonawca realizować będzie umowę od daty jej podpisania, do daty zakończenia rzeczowo-finansowego projektu. Planowany termin rozliczenia projektu – 30.06.2023 r.

 

 

VI . KRYTERIA OCENY OFERT I ICH ZNACZENIE :

Oferty Wykonawców  będą  oceniane  według   następujących kryteriów i wag:

1)      cena ofertowa              - 100%

 

Informacja o wagach punktowych przypisanych do kryterium oceny ofert oraz opis sposobu przyznania punktacji za spełnienie danego kryterium oceny: 

Kryterium „cena ofertowa”:

 Wartość punktowa ceny oferty będzie liczona wg wzoru :

 

                                               Cn

        wartość punktowa = -----------x 100 pkt

                                               Cb

Cn –cena ofert najniższej

Cb –cena oferty badanej

 

Zamówienie zostanie udzielone Wykonawcy, który uzyska najwyższą liczbę punktów
w wyniku oceny oferty na podstawie kryteriów.

 

VII. WARUNKI WYKLUCZENIA:

Oferta podlega odrzuceniu w przypadku, gdy:

1)      jej treść nie odpowiada treści przedmiotowego ogłoszenia o zamówieniu;

2)      została złożona przez podmiot niespełniający warunków udziału w przedmiotowym postępowaniu,  

3)      została złożona po terminie składania ofert określonym w ogłoszeniu o zamówieniu.

4)      Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawcę, w stosunku,
do którego zachodzi którakolwiek z okoliczności, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 roku o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. 2022 r., poz. 835). Oświadczenie o nie podleganiu wykluczeniu z postępowania Wykonawca składa wraz z ofertą według załącznika nr 6 do ogłoszenia.

 

  1. VIII.       OKREŚLENIE WARUNKÓW ZMIAN UMOWY ZAWARTEJ W WYNIKU PRZEPROWADZONEGO POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany treści umowy wskutek wystąpienia okoliczności, których nie dało się przewidzieć na etapie postępowania o udzielenie zamówienia i na etapie podpisywania umowy lub wystąpienie których nie zależy od woli stron umowy w sprawie zamówienia publicznego albo zmiany te są korzystne dla Zamawiającego, a w szczególności w przypadkach gdy:

  1. Zmiana istotnych postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, jest dopuszczalna na zasadach wskazanych poniżej.
  2. Zmiana może obejmować następujące postanowienia umowy:

1) Terminów określonych w umowie, w następujących przypadkach:

  1. wydłużenie procedur udzielania zamówień publicznych na dostawy/roboty dla Projektu,
    1. podpisanie aneksu z Wykonawcą Kontraktu/ów przedłużającego termin wykonania Kontraktu,
    2. podpisanie aneksu do umowy o dofinansowanie ww. inwestycji z RPO WD, zmieniającego zasady i terminy jej realizacji,
    3. wystąpienia siły wyższej niemożliwej do przewidzenia w chwili zawarcia umowy.

2)      Wysokości wynagrodzenia lub zasady ich  płatności w zakresie:

a)  Stawki podatku od towarów i usług [VAT], jeżeli jest ona wynikiem, zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawnych, jeżeli zgodnie z nimi konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego, w tym zmiany urzędowej stawki podatku od towarów i usług [ VAT],

3)      Zmianę kluczowego personelu wykonawcy,

4)      Dane numeru rachunku bankowego.

  1. Każda zmiana do umowy wymaga dla swojej ważności formy pisemnej i musi być dokonana poprzez sporządzenie zmiany do umowy - Aneksu.
  2. Zmiany mające wpływ na Projekt  przed ich wprowadzeniem muszą uzyskać akceptację od Zarządu Województwa Łódzkiego.

 

  1. IX.                       OFERTY CZĘŚCIOWE I WARIANTOWE:

1)      Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych  

2)      Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia oferty wariantowej

3)      Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających/ polegających na powtórzeniu podobnych usług.

X . MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT:

1)      Oferty wraz z załącznikami należy przesłać pocztą lub złożyć osobiście w siedzibie Zamawiającego (Urząd Gminy Dmosin, Dmosin 9, 95 – 061 Dmosin, pok.15a)
do dnia 2 czerwca 2022r. (wzór oferty stanowi załącznik nr 2 do ogłoszenia) lub na adres e-mail inwestycje@dmosin.pl lub za pośrednictwem Bazy konkurencyjności.

2)      Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.

3)      Wykonawca może przed upływem terminu na składanie ofert zmienić lub wycofać swoją ofertę.

Osoba upoważniona do kontaktu z Wykonawcami – Alicja Włodarczyk – Inspektor ds. Zamówień Publicznych tel. (46) 874 73 77 wew. 24; e-mail: inwestycje@dmosin.pl   

________________________________________________________________________________________

 

Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu w zakresie zarządzania Projektem:

„Odnawialne źródła energii w Gminie Dmosin

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - ZMIANA

Gmina Dmosin, Dmosin 9, 95 – 061 Dmosin, powiat brzeziński, woj. łódzkie ogłasza postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego bez zastosowania ustawy Prawo zamówień publicznych na podstawie art. 2 ust.1 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1129, 1598, 2054, 2269) na wykonanie zamówienia pn.:

Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu

w zakresie zarządzania Projektem pn.: „Odnawialne źródła energii w Gminie Dmosin
na które przewidziane jest dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego 2014-2020 współfinansowany ze środków Unii Europejskiej, Oś Priorytetowa – IV Gospodarka Niskoemisyjna Działanie IV .1 Odnawialne źródła energii, Poddziałanie  IV.1.1 Odnawialne źródła energii ZIT.

 

  1. I.         PRZEDMIOTEM ZAMÓWIENIA JEST:
  2. Przedmiotem zamówienia jest pełnienie przez Wykonawcę funkcji Inżyniera Kontraktu
    i koordynatora projektu pn. „Odnawialne źródła energii w Gminie Dmosin”. Inżynier kontraktu ma za zadanie zespolenie wszystkich działań: merytorycznych, technicznych i finansowo-księgowych, które przyczynią się do pełnego ukończenia realizowanego projektu. Inżynier Kontraktu odpowiadać będzie za prawidłowy przebieg realizacji projektu zgodnie z wnioskiem o dofinansowanie. Obejmie on nadzór operacyjny i merytoryczny w zakresie przygotowania postępowania dotyczącego wyboru generalnego wykonawcy inwestycji, będzie sprawował nadzór merytoryczny nad realizacją zawartej umowy, w tym w szczególności będzie dokonywał weryfikacji prawidłowości zgłaszania podwykonawców, nadzór techniczny nad przebiegiem prac, ich jakością i zgodnością z przepisami prawa, będzie opiniował dokumenty – w szczególności dokumenty odbioru wykonanych w ramach projektu prac. Jego zadaniem będzie przeprowadzenie projektu w zakładanym zakresie w określonych w umowie z generalnym wykonawcą oraz umową o dofinansowanie ramach czasowych.
  3. Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu wraz z Przygotowaniem i przeprowadzeniem postępowania przetargowego zgodnie z ustawą z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1129, 1598, 2054, 2269) oraz ze sprawowaniem nadzoru inwestorskiego we wszystkich branżach niezbędnych do wykonania zadania (inspektor nadzoru inwestorskiego) w ramach projektu pn. „Odnawialne źródła energii w Gminie Dmosin”, na które przewidziane jest dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego 2014-2020 współfinansowany ze środków Unii Europejskiej, Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

2.1. Przedmiotem Projektu pn. „Odnawialne źródła energii w Gminie Dmosin” jest wykonanie projektów, dostaw i montażu instalacji Odnawialnych źródeł energii, realizowanych w miejscowościach położonych na terenie Gminy Dmosin w systemie "zaprojektuj i wybuduj".

2.2. Zakres rzeczowy projektu obejmuje dostawę, montaż i uruchomienie instalacji fotowoltaicznych w budynkach mieszkalnych należących do osób prywatnych zlokalizowanych na terenie gminy Dmosin w ilości 76 szt.

2.3. Na potrzeby realizacji projektu został opracowany program funkcjonalno-użytkowy oraz wyliczenia efektu ekologicznego dla przedsięwzięcia.

  1. Do obowiązków Inżyniera Kontraktu należy:

1)      realizowanie zadań należących do inspektora nadzoru inwestorskiego w zakresie nadzoru nad prawidłową realizacją przez generalnego wykonawcę dostaw, robót towarzyszących i usług. Inspektor nadzoru inwestorskiego jest odpowiedzialny za nadzorowanie i ocenę wykonanych prac pod kątem poprawności technicznej i jakości materiałów oraz zgodności z zasadami wiedzy technicznej oraz wszelkimi przepisami prawnymi,

2)      wsparcie na etapie przygotowania dokumentacji przetargowej, w tym przygotowanie dokumentacji przetargowej, projektu umów z wykonawcą/ami oraz pozostałych innych dokumentów przetargowych,

3)      uzgadnianie z wykonawcą terminów i harmonogramu prac instalacyjnych,

4)      nadzór nad terminową realizacją prac przez generalnego wykonawcę, w tym nadzór nad wykonaniem z każdej instalacji fotowoltaicznych,

5)      bieżąca weryfikacja realizacji projektu,

6)      zapewnianie kontroli nad przebiegiem inwestycji, co umożliwi rzetelne, obiektywne, w pełni przemyślane, profesjonalne jego przeprowadzenie projektu, a także osiągnięcie zaplanowanych wskaźników instalacji i zakładanych w projekcie, o którym mowa w ust. 2 rezultatów,

7)      powiadamianie o zagrożeniach i ryzykach oraz możliwościach ich zapobiegania,

8)      zarządzanie ryzykiem,

9)      komunikowanie się oraz zapewnieniu ścisłej współpracy pomiędzy poszczególnymi uczestnikami, wykonawcami oraz Instytucją Zarządzającą,

10)  okresowe raportowanie i rozliczenie projektu, zgodnie z umową o dofinansowanie,

11)  pomoc w rozliczeniu projektu i przygotowaniu do kontroli po jego zakończeniu,

12)  organizacja i realizacji promocji projektu.

  1. Realizacja usług Inżyniera Kontraktu będzie wykonywana etapowo:

1) Etap 1, Wsparcie polegające na przygotowaniu i udziale  w procedurze przetargowej realizowanej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych, w tym przygotowanie dokumentacji przetargowej, projektu umów z wykonawcą/ami oraz pozostałych dokumentów przetargowych i wszelkie czynności poprzedzające rozpoczęcie prac przez wykonawcę generalnego (do momentu podpisania umowy na wykonanie dostaw i robót towarzyszących oraz usług). Termin realizacji Etapu 1
do 15 dni roboczych  od daty podpisania umowy
, Termin realizacji Etapu 1 w zakresie przygotowania  dokumentów przetargowych niezbędnych do wszczęcia postepowania do 15 dni roboczych  od daty podpisania umowy.

2) Etap 2, Obejmuje nadzorowanie prawidłowości realizacji umowy przez generalnego wykonawcę, prawidłowości zgłaszania podwykonawców i weryfikację przedkładanych przez wykonawcę projektów umów oraz umów z podwykonawcami, koordynację, rozliczanie dostaw, robót towarzyszących i usług oraz sprawozdawczość rzeczowo-finansową w tym wnioski o płatność, sprawozdawczość, rozliczenie projektu i sporządzenie sprawozdania i raportu końcowego do zatwierdzenia przez Zamawiającego i Instytucję Zarządzającą rozliczenia końcowego),

3) Etap 3 Organizacja i promocja projektu – działania promocyjne zostały opisane w punkcie 5. Szczegółowego zakresu zadań wykonawcy oraz w dokumentach projektu.

  1. Zadaniem Inżyniera Kontraktu jest sprawowanie efektywnego nadzoru nad realizacją projektu zapewniającego prawidłowe wykonanie wszystkich zadań objętych umową i uzyskanie zaplanowanych efektów użytkowych, finansowych, przy zachowaniu wymagań instytucji zarządzającej RPO WŁ, w tym w zakresie terminu realizacji poszczególnych elementów zadania. Po zakończeniu realizacji zamówienia, Inżynier Kontraktu zobowiązany będzie do uczestnictwa we wszystkich przeglądach gwarancyjnych zrealizowanej inwestycji.
  2. Szczegółowe obowiązki Inżyniera kontraktu określa Załącznik nr 1 – Szczegółowy zakres zadań Wykonawcy.

 

 

CPV  79421000-1 usługi zarządzania projektem inne niż w zakresie robót budowlanych

 

III. INNE ISTOTNE WARUNKI ZAMÓWIENIA PRZYSZŁEJ UMOWY:

Istotne postanowienia umowy zawiera projekt umowy załączony do niniejszego ogłoszenia (załącznik Nr 3)

 

IV. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:

1. W postępowaniu mogą wsiąść udział wykonawcy, którzy posiadają uprawnienia
do  wykonywania  określonej  działalności  lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień oraz dysponuję odpowiednim potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia oraz znajdują się w sytuacji ekonomicznej, finansowej
i organizacyjnej pozwalającej na wykonanie zamówienia oraz  spełniają następujące warunki:

1) zdolności technicznej i zawodowej na potwierdzenie , której:

a) Wykonawca winien wykazać, iż w okresie ostatnich 3 lat, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, pełnił funkcje zarządzania projektem/inżyniera kontraktu co najmniej w dwóch projektach  w tym co najmniej jednej na kwotę co najmniej
2 milionów złotych brutto,

a) „Wykonawca winien wykazać, iż w okresie ostatnich 3 lat, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, pełnił funkcje zarządzania projektem/inżyniera kontraktu, w co najmniej w dwóch projektach współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej w tym co najmniej jednej usługi na kwotę co najmniej 2 milionów złotych brutto.

 

b) Wykonawca winien wykazać, iż w okresie ostatnich 3 lat, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał co najmniej dwie usługi polegające na przygotowaniu i  obsłudze prawnej procedur udzielania zamówień publicznych związanych z realizacją projektów dofinansowanych z środków UE, w tym co najmniej jednego postępowania przetargowego na wykonanie dostaw o wartości zamówienia przekraczającej progi unijne dla dostaw. (postępowanie Unijne)

 

c) Wykonawca winien wykazać, że dysponuje lub będzie dysponował min. jedną osobą posiadającą odpowiednie uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji elektrycznych których zakres uprawnia go do kierowania robotami objętymi przedmiotem zamówienia lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a w przypadku Wykonawców zagranicznych – uprawnienia budowlane do kierowania robotami równoważne do wyżej wskazanych.

 

2) zdolności sytuacji ekonomicznej lub finansowej na potwierdzenie której: WYKREŚLONE

a) Wykonawca na potwierdzenie spełnienia warunku sytuacji finansowej winien wykazać, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej 1.000.000,00 zł (słownie: jeden milion złotych).

 

UWAGA: - Wartości podane w dokumentach potwierdzających spełnianie warunku w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego Wykonawca przeliczy wg średniego kursu NBP na dzień zawarcia umów o ich wykonanie.

- Przez posiadanie uprawnień budowlanych wymaganych prawem dla osób uczestniczących w realizacji zamówienia, rozumie się uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w rozumieniu art. 15a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. 2021 r. poz. 2351) oraz przepisów wcześniejszych. Samodzielne funkcje techniczne w budownictwie (nazwy specjalności i ich zakresy) będą rozpatrywane zgodnie z przepisami regulującymi nadawanie uprawnień budowlanych w dacie ich nadania

- Wykonawca w celu wykazania spełniania warunku dotyczącego dysponowania osobą posiadającą odpowiednie uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji elektrycznych może wskazać osoby będące obywatelem państwa członkowskiego w rozumieniu art. 4a ust. 1  ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1117), która nabyła kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznaczne wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej – zgodnie z właściwymi przepisami, w szczególności z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1646) oraz ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz. U. z 2019 r. poz. 1117).

 

2. W celu potwierdzenia warunków udziału w postępowaniu Zamawiający żąda złożenia
wraz z ofertą:

1)        Wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy. Wykaz usług według załącznika nr 4 powinien spełniać warunki udziału w postepowaniu tj.:

a)  pełnienia funkcji zarządzania projektem/inżyniera kontraktu co najmniej w dwóch projektów  współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej w tym co najmniej jednej na kwotę co najmniej 2 milionów złotych brutto,

b) co najmniej dwie usługi polegające na przygotowaniu i obsłudze prawnej procedur udzielania zamówień publicznych związanych z realizacją projektów dofinasowanych z środków UE, w tym co najmniej jednego postępowania przetargowego na wykonanie dostaw o wartości zamówienia przekraczającej progi unijne dla dostaw. (postępowanie Unijne)

2)         wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami sporządzonego zgodnie z Załącznikiem Nr 5 odnośnie warunku dysponowania min. jedną osobą posiadającą odpowiednie uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji elektrycznych

3)        Kopi ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej  1.000.000,00 zł (słownie: jeden milion złotych). WYKREŚLONE

 

V. TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA:

Wykonawca realizować będzie umowę od daty jej podpisania, do daty zakończenia rzeczowo-finansowego projektu. Planowany termin rozliczenia projektu – 30.06.2023 r.

 

 

VI . KRYTERIA OCENY OFERT I ICH ZNACZENIE :

Oferty Wykonawców  będą  oceniane  według   następujących kryteriów i wag:

1)      cena ofertowa              - 100%

 

Informacja o wagach punktowych przypisanych do kryterium oceny ofert oraz opis sposobu przyznania punktacji za spełnienie danego kryterium oceny: 

 

Kryterium „cena ofertowa”:

 Wartość punktowa ceny oferty będzie liczona wg wzoru :

 

                                               Cn

        wartość punktowa = -----------x 100 pkt

                                               Cb

Cn –cena ofert najniższej

Cb –cena oferty badanej

 

Zamówienie zostanie udzielone Wykonawcy, który uzyska najwyższą liczbę punktów
w wyniku oceny oferty na podstawie kryteriów.

 

VII. WARUNKI WYKLUCZENIA:

Oferta podlega odrzuceniu w przypadku, gdy:

1)      jej treść nie odpowiada treści przedmiotowego ogłoszenia o zamówieniu;

2)      została złożona przez podmiot niespełniający warunków udziału w przedmiotowym postępowaniu,  

3)      została złożona po terminie składania ofert określonym w ogłoszeniu o zamówieniu.

4)      Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawcę, w stosunku,
do którego zachodzi którakolwiek z okoliczności, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 roku o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. 2022 r., poz. 835). Oświadczenie o nie podleganiu wykluczeniu z postępowania Wykonawca składa wraz z ofertą według załącznika nr 6 do ogłoszenia.

 

  1. VIII.       OKREŚLENIE WARUNKÓW ZMIAN UMOWY ZAWARTEJ W WYNIKU PRZEPROWADZONEGO POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany treści umowy wskutek wystąpienia okoliczności, których nie dało się przewidzieć na etapie postępowania o udzielenie zamówienia i na etapie podpisywania umowy lub wystąpienie których nie zależy od woli stron umowy w sprawie zamówienia publicznego albo zmiany te są korzystne dla Zamawiającego, a w szczególności w przypadkach gdy:

  1. Zmiana istotnych postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, jest dopuszczalna na zasadach wskazanych poniżej.
  2. Zmiana może obejmować następujące postanowienia umowy:

1) Terminów określonych w umowie, w następujących przypadkach:

  1. wydłużenie procedur udzielania zamówień publicznych na dostawy/roboty dla Projektu,
    1. podpisanie aneksu z Wykonawcą Kontraktu/ów przedłużającego termin wykonania Kontraktu,
    2. podpisanie aneksu do umowy o dofinansowanie ww. inwestycji z RPO WD, zmieniającego zasady i terminy jej realizacji,
    3. wystąpienia siły wyższej niemożliwej do przewidzenia w chwili zawarcia umowy.

2)      Wysokości wynagrodzenia lub zasady ich  płatności w zakresie:

a)  Stawki podatku od towarów i usług [VAT], jeżeli jest ona wynikiem, zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawnych, jeżeli zgodnie z nimi konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego, w tym zmiany urzędowej stawki podatku od towarów i usług [ VAT],

3)      Zmianę kluczowego personelu wykonawcy,

4)      Dane numeru rachunku bankowego.

  1. Każda zmiana do umowy wymaga dla swojej ważności formy pisemnej i musi być dokonana poprzez sporządzenie zmiany do umowy - Aneksu.
  2. Zmiany mające wpływ na Projekt  przed ich wprowadzeniem muszą uzyskać akceptację od Zarządu Województwa Łódzkiego.

 

  1. IX.                       OFERTY CZĘŚCIOWE I WARIANTOWE:

1)      Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych  

2)      Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia oferty wariantowej

3)      Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających/ polegających na powtórzeniu podobnych usług.

X . MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT:

1)      Oferty wraz z załącznikami należy przesłać pocztą lub złożyć osobiście w siedzibie Zamawiającego (Urząd Gminy Dmosin, Dmosin 9, 95 – 061 Dmosin, pok.15a)
do dnia 2 czerwca 2022r.  07.06.2022 r. godz.12:00 (wzór oferty stanowi załącznik nr 2 do ogłoszenia) lub na adres e-mail inwestycje@dmosin.pl lub za pośrednictwem Bazy konkurencyjności.

2)      Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.

3)      Wykonawca może przed upływem terminu na składanie ofert zmienić lub wycofać swoją ofertę.

Osoba upoważniona do kontaktu z Wykonawcami – Alicja Włodarczyk – Inspektor ds. Zamówień Publicznych tel. (46) 874 73 77 wew. 24; e-mail: inwestycje@dmosin.pl   

_____________________________________________________

W zwiazku z załaczeniem błędnego pliku zamawiający zmienia plik Odpowiedzi na pytania i dodaje prawidłowy plik w pliku błędnie określono godzinę składania ofert było do godz. 10:00 powinno być do godziny 12:00. Zgodnie z ogłoszeniem zmieniajacycj ogłoszenie w bazie konkurencyjnosci.

Dodano ogłoszenie zamieszczone w bazie konkurencyjnosci.

________________________________________________________________________________________

Dmosin, dn. 15.06.2022 r.

 

Wszyscy Wykonawcy

 

Dotyczy: postępowanie na Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu w zakresie zarządzania Projektem pn.: „Odnawialne źródła energii w Gminie Dmosin”.

 

Zamawiający informuje, że unieważnia prowadzone postępowanie na wykonanie Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu w zakresie zarządzania Projektem pn.: „Odnawialne źródła energii w Gminie Dmosin. Zamówienie zostało unieważniane, ponieważ wszystkie oferty złożone w niniejszym postępowaniu zostały odrzucone w uwagi na to, że nie spełniają warunków udziału w postępowaniu, które zostały określone w ogłoszeniu o udzieleniu zamówienia.

 W załączeniu treść pisma.

Załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 24 maja 2022 15:23
Dokument wprowadzony do BIP przez: Alicja Włodarczyk
Ilość wyświetleń: 360
15 czerwca 2022 17:20 (Alicja Włodarczyk) - Dodanie załącznika [uniewaznienie_postepowania.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
15 czerwca 2022 17:19 (Alicja Włodarczyk) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
03 czerwca 2022 13:50 (Marcin Mróz) - Dodanie załącznika [uzupelnione_pytania_z_bazy_konk.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)