Plan pracy i sprawozdania - archiwum

Sprawozdanie z działalności Komisji Rolnictwa Rzemiosła Usług i Ochrony Środowiska za 2003 r.




Sprawozdanie

z działalności Komisji Rolnictwa Rzemiosła, Usług i Ochrony Środowiska za 2003r.


Komisja Rolnictwa Rzemiosła , Usług i Ochrony Środowiska została powołana przez Radę Gminy w składzie:
1.Mirosław Rudnicki - przewodniczący
2.Stanisław Piórkowski - z-ca przewodniczącego
3.Stanisław Kowalik - sekretarz
4. Kazimierz Chak - członek

W okresie sprawozdawczym tzn. w roku 2003 Komisja w w/w składzie odbyła 6 posiedzeń, zgodnie z opracowanym planem pracy i zatwierdzonym przez Radę Gminy Dmosin.

Tematy posiedzeń Komisji:

1.Ocena wykonania budżetu Gminy za 2002r.
2.Opiniowanie projektu budżetu Gminy na 2003r.
3.Opiniowanie projektu budżetu Gminy na 2004r.
4.Ocena sytuacji w rolnictwie
5.Ocena stanu dróg, ich utrzymania w tym zimowego
6.Ocena działań w zakresie Rzemiosła , Usług i Ochrony Środowiska na terenie Gminy Dmosin
7.Przyjmowanie informacji z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej oraz Gminnej Komisji d/s Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
8.Opiniowanie działań instytucji działających na rzecz Zdrowia, Oświaty, Kultury, Przestrzegania Prawa i Porządku Publicznego na terenie Gminy.
Ponadto Komisja na każdym posiedzeniu informowana była przez Wójta Gminy o sprawach bieżących Gminy.
W posiedzeniach Komisji każdorazowo brali udział Przewodniczący Rady Gminy, Wiceprzewodniczący Rady Gminy współpracujący z Komisją, Wójt Gminy, Skarbnik Gminy, Sekretarz Gminy oraz w zależności od tematów posiedzeń Komisji kierownicy jednostek organizacyjnych Gminy oraz kierownicy instytucji działających na terenie Gminy.
Niewątpliwie jednym z kluczowych zagadnień Rady Gminy są prace nad projektem budżetu a po konsultacjach i wnioskach z poszczególnych Komisji, zatwierdzenie budżetu Gminy na Sesji Rady Gminy.
Dlatego też Komisja nasza dużo czasu poświęcała temu zagadnieniu, a w szczególności sprawom wynikającym z kompetencji Komisji.
W temacie rolnictwo wypracowała projekty uchwał Rady, dotyczące ustalenia wysokości podatku rolnego i opłat lokalnych.Interesowała sie też dopłatami do hektara oraz wypłat z poniesionych strat z tytułu suszy.
Na posiedzenich wiele czasu poświęcono bardzo ważnej sprawie reaktywowania spółki wodnej, która już działa choć ma poważne kłopoty ze zbiereniem ustalonych składek.
Wnioski wypływające z prac Komisji w tym temacie rolnym były brane pod uwagę i zostały przyjęte przez Wójta pozytywnie.
W sprawach dotyczących Rzemiosła i Usług Komisja zabiegała o tworzenie jak najlepszych warunków w ich rozwoju.Pozytywnie oceniono działania Gminy w tym zakresie i tak mamy zarejstrowanych 280 podmiotów gospodarczych działających na terenie naszej Gminy, które niewątpliwie wspierają dochody budżetu.
Najwięcej bo 70 podmiotów specjalizuje się w usługach, produkcji i handlu.

Na tle małej przedsiębiorczości wyróżniają się:
1.Ubojnia drobiu
2.PPHU”Peggu”gorseciarstwo,krawiectwo
3.Przedsiębiorstwo Ogrodnicze
Rozwój przedsiębiorczości jest stabilny. Przez okres trzech lat , liczba nowopowstałych podmiotów jest porównywalna do podmiotów rezygnujących z działalności.
W dziale Ochrona Środowiska Komisja analizowała potrzeby, kierowała wnioski.
Ukoronowaniem prac Urzędu jest pełne zwodociągowanie Gminy.
Należy także pozytywnie ocenić wysiłki na rzecz prowadzonych prac dotyczących oczyszczalni ścieków.
Komisja bardzo często zajmowała się powstawaniem zanieczyszczeń jak róenież odpodmi tzw. dzikie wysipiska.Jest to zawisko narastające i bardzo niepokojące, myśle iż ta uwaga może przyczynić się do dyskusji.
Komisja bardzo wysoko sobie ceni dobą wpółpracę z pozostałymi Komisjami Rady Gminy.
Pragnę w imieniu Komisji podziękować P. Wójt i personelowi Gminy za dobrą współpracę, gdzie wnikliwie i dokładnie byliśmy informowani o dziłaniach administracji.
Wnioski stawiane były traktowane rzetelnie i dokładnie i myślę ,że przyczyniły się w dużej mierze do uzykania wysokich osiągnięć gospodarczych naszej Gminy.



Przewodniczący Komisji

Mirosław Rudnicki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 12 marca 2008 23:04
Dokument wprowadzony do BIP przez: Anna Kantorska
Ilość wyświetleń: 1445
04 sierpnia 2008 10:46 (Anna Kantorska) - Zmiana treści dokumnetu.
04 sierpnia 2008 10:46 (Anna Kantorska) - Zmiana treści dokumnetu.
04 sierpnia 2008 10:19 (Anna Kantorska) - Zmiana treści dokumnetu.