Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:
--------------------------------------------------------------------------------
Dmosin: Dostawa energii elektrycznej dla gminy Dmosin i trzech jednostek organizacyjnych Gminy Dmosin w okresie od 01.01.2015r do 31.12.2015r.
Numer ogłoszenia: 390556 - 2014; data zamieszczenia: 27.11.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Dmosin , Dmosin 9, 95-061 Dmosin, woj. łódzkie, tel. 046 8747485, faks 046 8746294.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa energii elektrycznej dla gminy Dmosin i trzech jednostek organizacyjnych Gminy Dmosin w okresie od 01.01.2015r do 31.12.2015r..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest Dostawa energii elektrycznej dla gminy Dmosin i trzech jednostek organizacyjnych Gminy Dmosin w okresie od 01.01.2015r do 31.12.2015r. t.j. do 99 obiektów - punktów poboru energii elektycznej wymienionych w Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ. 2. Gmina Dmosin - Zamawiający, przeprowadza niniejsze postępowanie w imieniu własnym oraz na podstawie 16 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, w imieniu niżej wymienionych jednostek: 1) Zespół Szkół Samorządowych w Dmosinie 2) Szkoła Podstawowa w Kołacinie 3) Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Dmosine. Gmina Dmosin oraz wyżej wymienione jednostki organizacyjne, będą zawierać odrębne umowy wynikające z niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. 3. Zakres rzeczowy obejmuje - zakup energii elektrycznej dla Gminy Dmosin i trzech jednostek organizacyjnych Gminy w ilości szcunkowej 623415kWh w okresie od 01.01.2015 do 31.12.2015r. w tym 1) Szacunkowe zapotrzebowanie energii elektrycznej punktów poboru energii elektrycznej - oświetlenie uliczne Gminy Dmosin (64 punkty poboru energii elektrycznej) w okresie od 01.01.2015 r. do 31.12.2015 r. wynosi 249 750 kWh. 2) Szcunkowe zapotrzebowanie energii elektrycznej punktów poboru energii elektrycznej Gminy Dmosin (28 punktów poboru energii elektrycznej) w okresie od 01.01.2015 r. do 31.12.2015 r. wynosi 306 600 kWh. 3) Szcunkowe zapotrzebowanie energii elektrycznej punktów poboru energii elektrycznej Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dmosinie (2 punkty poboru energii elektrycznej) w okresie od 01.01.2015 r. do 31.12.2015 r. wynosi 5 605 kWh 4) Szcunkowe zapotrzebowanie energii elektrycznej punktów poboru energii elektrycznej Zespołu Szkół Samorządowych w Dmosinie w Dmosinie (3 punkty poboru energii elektrycznej) w okresie od 01.01.2015 r. do 31.12.2015 r. wynosi 46 060kWh. 5) Szcunkowe zapotrzebowanie energii elektrycznej punktów poboru energii elektrycznej Szkoły Podstawowej w Kołacinie (2 punkty poboru energii elektrycznej) w okresie od 01.01.2015 r. do 31.12.2015 r. wynosi 15 400 kWh. 6) Wykonanie czynności zgłoszenia wskazanemu Operatorowi Systemu Dystrybucyjnego na zasadach i terminach określonych w IRiESD do realizacji zawartej z Wykonawcą umowy sprzedaży energii elektrycznej. 4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w załączniku nr 1 do SIWZ stanowiącym integralną część SIWZ. 5. Zamawiający informuje, że proces zmiany sprzedawcy odbywa się po raz trzeci..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09.30.00.00-2, 09.31.00.00-5.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1.Zamawiający żąda wniesienia wadium. 2.Wykonawca obowiązany jest wnieść wadium w wysokości 4.000,00 złotych (słownie: cztery tysiące złotych). 3.Wykonawca obowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 4.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, przelewem na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy Ziemi Łowickiej w Łowiczu Oddział Dmosin Nr 80928810241430059220000040 z dopiskiem wadium na zamówienie pod nazwą: Dostawa energii elektrycznej dla Gminy Dmosin i trzech jednostek organizacyjnych Gminy Dmosin w okresie od 01.01.2015 do 31.12.2015r konto dla podmiotów zagranicznych: Pełen numer rachunku bieżącego Gminy Dmosin do wykonywania przelewów międzynarodowych jest następujący : Spółdzielcza Grupa Bankowa S.A. PL Nr 80928810241430059220000040 Kod SWIFT - MBREPLPW z dopiskiem wadium na zamówienie pod nazwą: Dostawa energii elektrycznej dla Gminy Dmosin i trzech jednostek organizacyjnych Gminy Dmosin w okresie od 01.01.2015 do 31.12.2015r (za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin, w którym odpowiednia kwota znajdzie się na rachunku Zamawiającego). Kserokopię dowodu wpłaty należy dołączyć do oferty, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( Dz. U. z 2007 r Nr 42, poz. 275) . 5.W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: 1)nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta(banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, 2)określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, 3)kwotę gwarancji, 4)termin ważności gwarancji, 5)zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: a)odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie lub, b)nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy lub, c)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy d)Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ustęp 3 ustawy nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy lub pełnomocnictw. 6.Postanowienia punktu 5 stosuje się odpowiednio do poręczeń określonych w punkcie 4 ppkt 2 i 5. 7.W przypadku złożenia przez Wykonawców wadium w formie, o której mowa w punkcie 4 ppkt 2-5, Wykonawca zobowiązany jest włączyć do oferty kopię dokumentu gwarancji lub poręczenia potwierdzoną za zgodność z oryginałem, a oryginał tej gwarancji lub poręczenia osobno załączyć do oferty. 8.Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. W wymienionym przypadku dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę jest warunkiem koniecznym, ale niewystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę. 9.Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym wadium wniesione w pieniądzu. 10.Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć ofertę wadium na cały okres związania ofertą. 11.Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 ustawy. 12.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie lub, 2) nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy lub,( jezeli dotyczy) 3) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 4) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiaący uzna warunek posiadania uprawnień w przypadku gdy Wykonawca wykaże i przedłoży - aktualnie obowiązującą koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną, wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki; Ocena spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert w oparciu o złożone wraz z ofertą oświadczenia i dokumenty wg metody spełnia- nie spełnia.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp Ocena spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert w oparciu o złożone wraz z ofertą oświadczenia i dokumenty wg metody spełnia- nie spełnia.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 Pzp. Ocena spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert w oparciu o złożone wraz z ofertą oświadczenia i dokumenty wg metody spełnia- nie spełnia.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 Pzp. Ocena spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert w oparciu o złożone wraz z ofertą oświadczenia i dokumenty wg metody spełnia- nie spełnia.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 Pzp. Ocena spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert w oparciu o złożone wraz z ofertą oświadczenia i dokumenty wg metody spełnia- nie spełnia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
inne dokumenty
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1.Zamawiający - na podstawie art. 144 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych - zastrzega sobie prawo do zmiany treści umowy wskutek wystąpienia okoliczności, których nie dało się przewidzieć na etapie postępowania o udzielenie zamówienia i na etapie podpisywania umowy lub wystąpienie których nie zależy od woli stron umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo zmiany te są korzystne dla zamawiającego. 2.Zamawiający dopuszcza zmianę postanowień umowy oraz określa warunki zmian: 2.1.zmiany w strukturze organizacyjnej Wykonawcy lub Zamawiającego, dotyczące określonych w umowie nazw, adresów. Strony niezwłocznie poinformują się pisemnie o tych zmianach, 2.2.zmiany osób reprezentujących strony; Strony niezwłocznie poinformują się pisemnie o tych zmianach, 2.3.na wniosek Zamawiającego możliwe jest zwiększenie lub zmniejszenie ilości punktów poboru energii elektrycznej wymienionych, zmiana nie może przekroczyć 20% zamówienia, 2.4.cena jednostkowa netto (tj. cena bez podatku VAT) podana w formularzu oferty będzie podlegała zmianie tylko w przypadku ustawowej zmiany opodatkowania energii elektrycznej podatkiem akcyzowym. 2.5.cena brutto może ulec zmianie w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług VAT. 2.6.dopuszcza się możliwość zwiększenia i zmniejszenia ilości dostaw energii elektrycznej na poszczególnych punktach z zastrzeżeniem nieprzekraczalności ogólnej zamówionej ilości, która będzie stanowić maksymalną graniczną ilość dostaw energii elektrycznej.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.dmosin.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: W siedzibie Zamawiającego w Urzędzie Gminy Dmosin , Dmosin 9, 95-061 Dmosin, pokój nr 15a.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 05.12.2014 godzina 10:00, miejsce: W siedzibie Zamawiającego w Urzędzie Gminy Dmosin, Dmosin 9, 95-061 Dmosin, pokój nr 15a.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
z up. Wójta
Arkadiusz Garnys
zastępna Wójta
_________________________________________________________________________________________________________________
Dmosin, dn. 2 grudnia 2014r.
Z.P. 271.12.PN.1. 2014
W związku z otrzymanym zapytaniem do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia
w prowadzonym postępowaniu przetargowym w trybie przetargu nieograniczonego
na wykonanie zamówienia pn.: „Dostawa energii elektrycznej dla Gminy Dmosin i trzech jednostek organizacyjnych Gminy Dmosin w okresie od 01.01.2015 do 31.12.2015r” Zamawiający na podstawie art. 38 ust. 2, w związku z art. 38 ust. 1 pkt. 3) ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907., z późn. zm.) przekazuje treść zapytań wraz z odpowiedzią:
Pytanie 1 – SIWZ
Zwracamy się z zapytaniem czy Zamawiający przekaże niezbędne dane do wypowiedzenia umów i przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy w wersji elektronicznej Excel najpóźniej w dniu podpisania umowy?
Wyłoniony Wykonawca będzie potrzebował dla każdego punktu poboru następujących danych:
- nazwa, adres firmy i NIP;
- opis punktu poboru;
- adres punktu poboru (miejscowość, ulica, numer lokalu, kod, gmina);
- grupa taryfowa (obecna i nowa);
- moc umowna;
- planowane roczne zużycie energii;
- numer licznika;
- Operator Systemu Dystrybucyjnego;
- numer aktualnie obowiązującej umowy;
- data zawarcia oraz okres wypowiedzenia dotychczasowej umowy;
- numer ewidencyjny / PPE.
Odpowiedź: Zamawiający przekaże niezbędne dane do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy.
Pytanie 2 – SIWZ rozdział IV, Załącznik nr 4 do SIWZ §7 ust. 1
Wykonawca informuje, iż biorąc pod uwagę:
• datę rozstrzygnięcia przedmiotowego postępowania;
• termin na podpisanie umowy;
• obowiązujący, zgodnie z IRiESD OSD, 21 dniowy termin na przeprowadzenie procesu zmiany sprzedawcy,
rozpoczęcie sprzedaży w terminie wskazanym w tym postępowaniu, tj. od dnia 01.01.2015r. nie jest możliwe.
Prosimy o zmianę terminu rozpoczęcia sprzedaży na 01.02.2015r. i modyfikację zapisu do treści:
„Rozpoczęcie sprzedaży energii elektrycznej nastąpi od dnia 01.02.2015r., jednak nie wcześniej niż po spełnieniu wszystkich warunków przyłączenia do sieci OSD, skutecznego rozwiązania obowiązującej umowy i pozytywnie przeprowadzonego procesu zmiany sprzedawcy przez OSD.”
Odpowiedź: Jeżeli zaistnieją takie nieprzewidziane sytuacje niezależne od woli stron przyszłej umowy, zostaną zastosowane zapisy umowy z §9 ust.4.
Pytanie 3– Załącznik nr 1 do SIWZ
W formularzu ofertowym i w SIWZ Zamawiający określił sumaryczny wolumen jako 623 415 kWh, natomiast po zsumowaniu wolumenów wskazanych w formularzu ofertowym dla każdej z grup taryfowych suma wynosi 623 416 kWh,
Prosimy o poprawienie wartości.
Odpowiedź: W załączeniu poprawiony wzór oferty.
Pytanie 4 – Załącznik nr 4 do SIWZ, §6 ust 2
Wykonawca wystawiając faktury nie ma wiedzy, kiedy zostaną one doręczone do Zamawiającego, więc przy ich wystawianiu trudno byłoby określać termin płatności.
Proponujemy zmianę zapisu na:
„Należności wynikające z faktur VAT będą płatne na konto wskazane na fakturach VAT w terminie 30 dni od daty ich wystawienia. Wykonawca zobowiązany jest do doręczenia faktury na co najmniej 7 dni przed określonym terminem płatności. W razie niezachowania tego terminu, termin płatności wskazany w fakturze VAT zostanie automatycznie przedłużony o czas opóźnienia. Fakt udokumentowania wpływu faktury
w terminie krótszym niż 7 dni od terminu płatności ciąży na Zamawiającym.”
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę zapisu §6 ust. 2 wzoru umowy.
Pytanie 5 – Załącznik nr 4 do SIWZ, §6 ust 3
Wykonawca prosi o modyfikację zapisu:
”Dla każdego okresu rozliczeniowego wystawiona będzie dla każdego punktu poboru oddzielna faktura VAT. Do faktur VAT wystawionych w tym samym dniu dla punktów poboru rozlicznych pod jednym numerem ewidencyjnym zostanie dołączone zbiorcze zestawienie.”
Odpowiedź: Proponowana przez Wykonawcę zmiana zapisów wzoru umowy jest zmianą nieistotną w rozumieniu
art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych, w związku z czym Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany zapisów
w zależności od stosowanego systemu wystawiania faktur przez wybranego Wykonawcę w przedmiotowym postępowaniu
z zastrzeżeniem konieczności udokumentowania ilości pobranej energii w poszczególnych punktach poboru energii
i należności za pobraną energię w danym punkcie.
Pytanie 6 – Załącznik nr 4 do SIWZ, §6 ust 4
Wykonawca wystawia faktury na podstawie danych i w okresach udostępnionych przez OSD. Zdarzają się sytuacje, że OSD nie udostępni danych pomiarowo-rozliczeniowych mimo, iż sam wystawi fakturę za dostawę energii elektrycznej lub udostępnia dane w innych okresach niż przekazane Wykonawcy.
Wykonawca nie może ponosić odpowiedzialności za działania OSD. Zamawiający ma prawo wniesienia reklamacji, jednakże reklamacja nie może zwalniać Zamawiającego
z obowiązku zapłaty należności wynikających z faktur.
Wykonawca wnosi o modyfikacje zapisu do treści:
„Odczyty rozliczeniowe układów pomiarowo-rozliczeniowych i rozliczenia kosztów sprzedanej energii odbywać się będą w okresach udostępnionych przez OSD.”
oraz wykreślenie zapisu o karach umownych zawartych w § 8 ust. 3.
Odpowiedź: §6 ust. 4 wzoru umowy mówi o rozliczeniu w okresach przekazanych
przez OSD. Zamawiający nie wyraża zgodny na wykreślenie zapisu §8 ust.3.
Pytanie 7 – Załącznik nr 4 do SIWZ, §6 ust 5
Zgodnie z obecnie obowiązującymi zasadami w obrocie gospodarczym za dzień zapłaty uznaje się dzień, w którym środki pieniężne wpłyną na rachunek bankowy podmiotu, któremu należna jest zapłata. Sprawę tę reguluje art. 19a ust. 5 pkt 4 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów usług (Dz. U z dnia 2011. Nr 177. Poz 1054 z późn. zm.).
W związku z powyższym Wykonawca zwraca się z uprzejmą prośbą o modyfikację przedmiotowego zapisu do treści:
„Strony określają, że terminem spełnienia świadczenia jest dzień uznania rachunku bankowego Wykonawcy.”
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę zapisów w §6 ust. 5 wzoru umowy.
Pytanie 8 – Załącznik nr 4 do SIWZ, §6 ust 7
Wykonawca wnosi o modyfikację zapisu do treści:
„Reklamacje nie zwalniają Zamawiającego od obowiązku płatności należności za dostarczoną energię elektryczną”.
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę zapisów w §6 ust. 7 wzoru umowy.
Pytanie 9 – Załącznik nr 4 do SIWZ, §7 ust. 9
Mając na uwadze art. 6b ust. 2 Ustawy prawo energetyczne: „Przedsiębiorstwo energetyczne wykonujące działalność gospodarczą w zakresie przesyłania lub dystrybucji paliw gazowych lub energii, na żądanie sprzedawcy paliw gazowych lub energii wstrzymuje, z zastrzeżeniem art. 6c, dostarczanie paliw gazowych lub energii, jeżeli odbiorca zwleka z zapłatą za świadczone usługi lub za pobrane paliwo gazowe lub energię, co najmniej przez okres 30 dni po upływie terminu płatności”, Wykonawca zwraca się z uprzejmą prośbą o dostosowanie zapisu zawartego w §7 ust. 9 zgodnie z treścią cytowanego artykułu.
Odpowiedź: Treść zapisu §7 ust.9 wzoru umowy jest zgodna z art. 6b ust. 2 i 3 Ustawy prawo energetyczne w związku z czym zamawiający nie wyraża zgody na zmianę zapisów
w tym zakresie.
Pytanie 10 – Załącznik nr 4 do SIWZ, §7 ust. 10
Wykonawca informuje, że umowy w sprawie zamówień publicznych są co do zasady umowami zawieranymi na czas oznaczony zgodnie z art. 142 Ustawy PZP, a świadczenie Wykonawcy powinno być tożsame ze świadczeniem określonym w składanej przez niego ofercie. Na podstawie art. 144 Ustawy PZP zakazuje się dokonywania istotnych zmian do umowy w stosunku do treści oferty a zmiana terminu wykonywania umowy jest zmianą istotną.
Zamawiający ma możliwość odstąpienia od umowy zgodnie z art. 145 Ustawy PZP, natomiast możliwość dokonania rozwiązania umowy w czasie jej trwania bez podania istotnej przyczyny jest niedopuszczalna.
Wykonawca wnosi o wykreślenie powyższego zapisu umożliwiającego dokonanie wcześniejszego rozwiązania umowy.
Odpowiedź: Zamawiający wykreśla ze wzoru umowy zapis §7 ust.10.
Pytanie 11 - Pełnomocnictwo
Z uwagi na konieczność przeprowadzenia procesu zmiany sprzedawcy, który jest niezbędny aby móc rozpocząć sprzedaż energii elektrycznej, prosimy o informację, czy Zamawiający udzieli Wykonawcy pełnomocnictwa do zgłoszenia umowy sprzedaży energii elektrycznej do OSD, na wzorze przedstawionym przez Wykonawcę, zawierającym zapisy uwzględniające aktualne zapisy IRiESD OSD oraz czy Zamawiający udzieli wszystkich niezbędnych informacji i dokumentów z tym związanych?
Odpowiedź: Zamawiający udzieli Wykonawcy stosownych pełnomocnictw.
z up. Wójta
Arkadiusz Garnys
zastepca Wójta
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy Dmosin