Przetargi

Ogłoszenie o zamówieniu:Hotelowanie, zapewnienie opieki bezdomnym zwierzętom wyłapanym z terenu gminy Dmosin w latach wcześniejszych i podejmowanie działań prowadzacych do adopcji hotelowanych zwierzątr orazwyłapywanie, zapewnienie opieki bezdomnym zwierzętom z terenu gminy Dmosin i prowadzenie akcji adopcyjnej w okresie od 01.01.2017r. do 31.12.2017r.

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia (jeżeli dotyczy):

http://www.bip.dmosin.pl


Ogłoszenie nr 358082 - 2016 z dnia 2016-12-02 r.
Dmosin: Hotelowanie, zapewnienie opieki bezdomnym zwierzętom wyłapanym z terenu gminy Dmosin w latach wcześniejszych i podejmowanie działań prowadzących do adopcji hotelowanych zwierząt oraz wyłapywanie, zapewnienie opieki bezdomnym zwierzętom z terenu gminy Dmosin i prowadzenie akcji adopcyjnej w okresie od 01.01.2017r. do 31/12.2017r.
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie

Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Dmosin, krajowy numer identyfikacyjny 75014821300000, ul. Dmosin  9, 95061   Dmosin, woj. łódzkie, państwo Polska, tel. 468 747 485, e-mail ugdmosin.zp@wp.pl, faks 468 746 294.
Adres strony internetowej (URL): www.dmosin.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
tak
www.bip.dmosin.pl

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
tak
www.bip.dmosin.pl

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
nie
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
tak
Inny sposób:
Zamawiajacy wymaga złozenia ofert w formie pisemnej
Adres:
siedziba Zamawiajacego: Urząd Gminy Dmosin, Dmosin 9, 95-061 Dmosin, pokój 15a .Godziny pracy od poniedziałku do piątku godz. 8:00-16:00

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Hotelowanie, zapewnienie opieki bezdomnym zwierzętom wyłapanym z terenu gminy Dmosin w latach wcześniejszych i podejmowanie działań prowadzących do adopcji hotelowanych zwierząt oraz wyłapywanie, zapewnienie opieki bezdomnym zwierzętom z terenu gminy Dmosin i prowadzenie akcji adopcyjnej w okresie od 01.01.2017r. do 31/12.2017r.
Numer referencyjny: Z.P. 271.PN.7.2016
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
nie

II.2) Rodzaj zamówienia: usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Tak
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:
wszystkich części


II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Opis przedmiotu zamówienia. 1. Przedmiotem zamówienia jest hotelowanie, zapewnienie opieki bezdomnym zwierzętom wyłapanym z terenu gminy Dmosin w latach wcześniejszych i podejmowanie działań prowadzących do adopcji hotelowanych zwierząt oraz wyłapywanie, zapewnienie opieki bezdomnym zwierzętom z terenu gminy Dmosin i prowadzenie akcji adopcyjnej w okresie od 01.01.2017r. do 31/12.2017r. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik nr 1 do SIWZ. 3. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych we wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 2 dla części I i Załacznik nr 3 dla części 2 do SIWZ. 4. Wspólny Słownik Zamówień CPV: 98380000-0 usługi psiarni 85200000-1 usługi weterynaryjne 5. Zamawiający dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. Przedmiotowe zamówienie zostało podzielone na dwie części: I część „Hotelowanie zapewnienie opieki bezdomnym zwierzętom wyłapanym z terenu gminy Dmosin w latach wcześniejszych i podejmowanie działań prowadzących do adopcji hotelowanych zwierząt w okresie od 01.01.2017r. do 31.12.2017r.” II część „Wyłapywanie oraz zapewnienie opieki bezdomnym zwierzętom z terenu gminy Dmosin i prowadzenie akcji adopcyjnej w okresie od 01.01.2017r. do 31.12.2017r. ” Przedmiotem zamówienia jest: Część I „Hotelowanie zapewnienie opieki bezdomnym zwierzętom wyłapanym z terenu gminy Dmosin w latach wcześniejszych i podejmowanie działań prowadzących do adopcji hotelowanych zwierząt w okresie od 01.01.2017r. do 31.12.2017r.” Zakresem zamówienia jest świadczenie usług polegających na: a) przejęcie przez Wykonawcę opieki nad bezdomnymi zwierzętami znajdującymi się w Schronisku - Hotel Dla Zwierząt i Ptactwa Domowego Longin Siemiński, Gabinet weterynaryjny, Schronisko, Centrum Rehabilitacyjno-Szkoleniowo-Adopcyjne, 92-411 Łódź, ul. Kosodrzewiny 56 lok.2 w ilości 101 szt. i w schronisku w Zgierzu ul. Urocza 9 w ilości 2 szt. oraz ich przewiezienie do schroniska prowadzonego przez Wykonawcę na jego koszt i przy użyciu własnych środków transportowych Wykonawcy. Wykaz zwierząt w załączniku nr 8 do SIWZ b) zapewnienie wyżywienia, opieki (w tym weterynaryjnej) nad bezdomnymi zwierzętami pochodzącymi z terenu gminy Dmosin w okresie obowiązywania umowy. c) prowadzenie aktywnych działań zmierzających do oddania jak największej ilości hotelowanych zwierząt do adopcji. Szczegółowy przedmiot zamówienia dla część I: 1. przejęcie oraz przetransportowanie na swój koszt wszystkich wyłapanych zwierząt z terenu Gminy Dmosin aktualnie znajdujących się pod opieką firmy Hotel Dla Zwierząt i Ptactwa Domowego Longin Siemiński, Gabinet Weterynaryjny, Schronisko, Centrum Rehabilitacyjno-Szkoleniowo-Adopcyjne z siedzibą ul. Kosodrzewiny 56 lok. 2, 92-411 Łódź , filia Wojtyszki 18 –ok. 101 szt. i w schronisku w Zgierzu , ul. Urocza, 9, 95-100 Zgierz w ilości 2 szt., do schroniska prowadzonego przez Wykonawcę oraz sprawowanie opieki nad tymi zwierzętami w okresie obowiązywania umowy. Sprawdzenie, w dniu odbioru zwierząt, czy wszystkie zwierzęta są zaczipowane i w przypadku braku czipu wszczepienie nowego na koszt Wykonawcy. 2. prowadzenie ewidencji zwierząt w sposób umożliwiający identyfikację zwierząt. Ewidencja zwierząt winna zawierać minimum dwie fotografie zwierzęcia przedstawiające całe zwierzę w ujęciu bocznym (prawa i lewa strona ciała), wraz z opisem zwierzęcia zawierającym w szczególności rasę, płeć, maść oraz wielkość oraz numer czipa. 3. Prowadzenie działań adopcyjnych zwierząt z terenu gminy Dmosin poprzez poszukiwania chętnych do przyjęcia zwierząt i oddanie do adopcji zwierząt, 4. bezzwłoczne informowanie Zamawiającego o przekazaniu zwierzęcia do adopcji lub jego zgonie, 5. sprawowanie całodobowej opieki nad zwierzętami, w zakres której wchodzi także wyżywienie, schronienie, 6. zapewnienie pomieszczeń boksów do przetrzymywania zwierząt w odpowiednich warunkach, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym:zabezpieczenie zwierząt przed negatywnym wpływem czynników atmosferycznych, takich jak: deszcz, śnieg, wiatr, szkodliwe działanie słońca, zapewnienia zwierzętom odpowiedniego oświetlenia, oddzielenie zwierząt agresywnych od zwierząt nieprzejawiających takiej cechy; 7. sprawowanie opieki weterynaryjnej, polegającej na: a) 15- dniowej kwarantannie, b) odpchleniu i odrobaczeniu, c) szczepieniu i leczeniu, d) badaniach profilaktycznych e) leczeniu zwierząt w przypadku ich zachorowania, oraz w uzasadnionych przypadkach poddanie zwierząt eutanazji. 8. Wykonawca zobowiązany jest do: 1) Przestrzegania przepisów prawa zawartych w: a) ustawie z dnia 21 sierpnia 1997r. o ochronie zwierząt (Dz. U. z 2013r. poz. 856 z późniejszymi zmianami), b) ustawie z dnia 11 marca 2004r. o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt (Dz. U. z 2014r. poz. 1539 z późniejszymi zmianami), c) ustawie z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016r. poz. 250 z póź.zm.), d) we właściwych rozporządzeniach wydanych na podstawie ww. ustaw, 2) zachowania bezpieczeństwa, porządku i czystości podczas realizacji przedmiotu umowy, 3) powierzenia wykonywania obowiązków i zadań objętych przedmiotem zamówienia wyłącznie osobom posiadającym wymagane do tego kwalifikacje i uprawnienia oraz zaopatrzenia ich w odpowiedni sprzęt zapewniający bezpieczeństwo ludzi i zwierząt, 4) zapewnienia we własnym zakresie zaplecza organizacyjnego, personalnego i narzędzi koniecznych do wykonywania przedmiotu umowy, 5) Wykonawca oświadcza i zapewnia Zamawiającego, że posiada zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie objętym niniejszą umową i koniecznym do prowadzenia działalności w sferze ochrony nad bezdomnymi zwierzętami, zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz zobowiązuje się do posiadania i uaktualniania powyższego zezwolenia przez cały okres realizacji umowy. W przypadku, gdy zezwolenie traci moc obowiązującą, w trakcie trwania niniejszej umowy Wykonawca obowiązany jest do uzyskania aktualnego zezwolenia najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień wygaśnięcia dotychczasowych uprawnień. 6) Zamawiający zobowiązany jest do natychmiastowego poinformowania Wykonawcy w przypadku wystąpienia objawów choroby zakaźnej, zwalczanej z urzędu na swoim terenie. Analogiczny obowiązek ciąży na Wykonawcy wobec Zamawiającego. 7) Za wszelkie wypadki i szkody oraz ich następstwa wynikłe w związku z realizacją umowy odpowiada wyłącznie Wykonawca. 8) Za działania lub zaniechania swoich pracowników, współpracowników, podwykonawców uczestniczących w wykonywaniu przedmiotu umowy Wykonawca odpowiada tak, jak za działania lub zaniechania własne. Część II „Wyłapywanie oraz zapewnienie opieki bezdomnym zwierzętom z terenu gminy Dmosin i prowadzenie akcji adopcyjnej w okresie od 01.01.2017r. do 31.12.2017r. ” Zakresem zamówienia jest świadczenie usług polegających na: d) odłapywaniu, oraz przewóz do schroniska dla bezdomnych zwierząt odłapanych bezdomnych zwierząt z terenu gminy Dmosin i umieszczanie ich w schronisku, e) zapewnienie wyżywienia, opieki (w tym weterynaryjnej) nad bezdomnymi zwierzętami pochodzącymi z terenu gminy Dmosin w okresie obowiązywania umowy. Szczegółowy przedmiot zamówienia : 1. wyłapanie, w czasie nie dłuższym niż 10 godzin (w czasie wskazanym w ofercie Wykonawcy) od przyjęcia telefonicznego zgłoszenia, zwierzęcia bezdomnego z terenu Gminy Dmosin wraz z jego transportem do schroniska i zaczipowaniem. Szacuje się, że w okresie do 31.12.2017r do odłapania będzie maksymalnie 10 zwierząt, 2. prowadzenie ewidencji bezdomnych zwierząt, wyłapanych na terenie gminy Dmosin, w sposób umożliwiający ich identyfikację polegający w szczególności na opisaniu danego zwierzęcia (rasa, płeć, maść, wielkość i nr czip) wraz z podaniem daty jego przyjęcia oraz sporządzenie, w dniu przyjęcia do Schroniska a także dokumentacji fotograficznej zwierzęcia 3. po odłapaniu zwierzęcia i umieszczeniu w schronisku przesyłanie w wersji papierowej lub drogą elektroniczną co najmniej dwóch fotografii przedstawiających całe zwierzę w ujęciu bocznym (prawa i lewa strona ciała), wraz z opisem zwierzęcia zawierającym w szczególności rasę, płeć, maść oraz wielkość i nr czipa, 4. Prowadzenie działań adopcyjnych zwierząt z terenu gminy Dmosin poprzez poszukiwania chętnych do przyjęcia zwierząt i oddanie do adopcji zwierząt, Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia oddania do adopcji zwierząt odłapanych z terenu gminy Dmosin w ilości wskazanej w złożonej ofercie, 5. bezzwłoczne informowanie Zamawiającego o przekazaniu zwierzęcia do adopcji lub jego zgonie, 6. sprawowanie całodobowej opieki nad zwierzętami, w zakres której wchodzi także wyżywienie, schronienie, opieka weterynaryjna, 7. zapewnienie pomieszczeń boksów do przetrzymywania zwierząt w odpowiednich warunkach, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym: zabezpieczenie zwierząt przed negatywnym wpływem czynników atmosferycznych, takich jak: deszcz, śnieg, wiatr, szkodliwe działanie słońca, zapewnienia zwierzętom odpowiedniego oświetlenia, oddzielenie zwierząt agresywnych od zwierząt nieprzejawiających takiej cechy; 8. sprawowanie opieki weterynaryjnej, polegającej na: a) 15 dniowej kwarantannie, b) odpchleniu i odrobaczeniu, c) szczepieniu i leczeniu, d) badaniach profilaktycznych f) leczeniu zwierząt w przypadku ich zachorowania, oraz w uzasadnionych przypadkach poddanie zwierząt eutanazji. 9. powiadomienie Zamawiającego o rozpoczęciu i zakończeniu wykonywania zlecenia, po otrzymaniu od Zamawiającego zgłoszenia, o którym mowa w ppkt 1. 10. Szczegółowy szacunkowy zakres zlecenia obejmuje następujące zadania jednostkowe: a) odłapanie i dostarczenie do schroniska zwierzęcia oraz oznaczenie chipem – 5 szt., b) wykonanie czynności opisanych w punkcie 1) w stosunku do kolejnego zwierzęcia odłapanego w tym samym miejscu – 2 szt., c) odbiór (usługa nie zawiera odłapania zwierzęcia) jednego zwierzęcia lub więcej w tym samym miejscu i czasie ich transport do schroniska i oznaczenie chipem – 3 szt., d) utrzymanie zwierzęcia (tj. psów i kotów) odłapanego w okresie realizacji zamówienia 10 -szt., e) dojazdy w przypadku zgłoszenia przez Zleceniodawcę zwierzęcia, którego zlokalizowanie i odłapanie będzie niemożliwe – 5 szt. 11. Zadania jednostkowe, będą realizowane na podstawie zgłoszeń dokonywanych przez uprawnionego pracownika Zamawiającego. 12. Zamawiający dopuszcza zmianę ilości poszczególnych rodzajów zadań jednostkowych, szacunkowo określonych w pkt. 10, z zastrzeżeniem nieprzekraczalności maksymalnego wynagrodzenia, o którym mowa w § 3 ust. 2 wzoru umowy. 13. Wykonawca zobowiązany jest do: 1) Przestrzegania przepisów prawa zawartych w: a) ustawie z dnia 21 sierpnia 1997r. o ochronie zwierząt (Dz. U. z 2013r. poz. 856 z późniejszymi zmianami), b) ustawie z dnia 11 marca 2004r. o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt (Dz. U. z 2014r. poz. 1539 z późniejszymi zmianami), c) ustawie z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016r. poz. 250), d) we właściwych rozporządzeniach wydanych na podstawie ww. ustaw, 2) zachowania bezpieczeństwa, porządku i czystości podczas realizacji przedmiotu umowy, 3) powierzenia wykonywania obowiązków i zadań objętych przedmiotem zamówienia wyłącznie osobom posiadającym wymagane do tego kwalifikacje i uprawnienia oraz zaopatrzenia ich w odpowiedni sprzęt zapewniający bezpieczeństwo ludzi i zwierząt, 4) zapewnienia we własnym zakresie zaplecza organizacyjnego, personalnego i narzędzi koniecznych do wykonywania przedmiotu umowy, 5) Wykonawca oświadcza i zapewnia Zamawiającego, że posiada zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie objętym niniejszą umową i koniecznym do prowadzenia działalności w sferze ochrony nad bezdomnymi zwierzętami, zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz zobowiązuje się do posiadania i uaktualniania powyższego zezwolenia przez cały okres realizacji umowy. W przypadku, gdy zezwolenie traci moc obowiązującą, w trakcie trwania niniejszej umowy Wykonawca obowiązany jest do uzyskania aktualnego zezwolenia najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień wygaśnięcia dotychczasowych uprawnień. 6) Zamawiający zobowiązany jest do natychmiastowego poinformowania Wykonawcy w przypadku wystąpienia objawów choroby zakaźnej, zwalczanej z urzędu na swoim terenie. Analogiczny obowiązek ciąży na Wykonawcy wobec Zamawiającego. 7) Za wszelkie wypadki i szkody oraz ich następstwa wynikłe w związku z realizacją umowy odpowiada wyłącznie Wykonawca. 8) Za działania lub zaniechania swoich pracowników, współpracowników, podwykonawców uczestniczących w wykonywaniu przedmiotu umowy Wykonawca odpowiada tak, jak za działania lub zaniechania własne. 14. W ramach realizacji zobowiązania, o którym mowa w ust. 1 pkt 3 Wykonawca zapewnia adopcję co najmniej ( ilości podanej w ofercie) zwierzęcia/zwierząt w każdym kwartale obowiązywania umowy, począwszy od miesiąca, w którym odłapano pierwsze zwierzę z terenu gminy Dmosin. Obowiązek powyższy jest wyłączony w przypadku, gdy w danym miesiącu nie odłapano żadnego zwierzęcia z terenu gminy Dmosin, a w schronisku, do którego Wykonawca przewozi zwierzęta, nie są hotelowane żadne zwierzęta odłapane z terenu gminy Dmosin na podstawie niniejszej umowy. Termin oddania do adopcji zwierzęcia/zwierząt w ilości wskazanej w zdaniu pierwszym upływa z ostatnim dniem każdego miesiąca kalendarzowego, w którym w schronisku znajdują się zwierzęta odłapane z terenu gminy Dmosin. 1. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę w każdej części zamówienia, na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: a) Sprawowanie codziennej opieki –karmienia zwierząt - 1 osoba b) Sprzątanie boksów dla zwierząt - 1 osoba 9.1. Wykonawca zobowiązuje się, że pracownicy świadczący wyżej wymienione usługi będą w okresie realizacji umowy zatrudnienia na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks pracy (Dz.U. z 2016r. ,poz. 1666 ) 2. W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie do spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 3. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 9 czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; b) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; c) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. 4. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności. 5. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.

II.5) Główny kod CPV: 98380000-0
Dodatkowe kody CPV:85200000-1
II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: nie
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
data zakończenia: 31/12/2017

II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że posiada i przedstawi dokument: - zezwolenie na świadczenie usług w zakresie prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 4 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z dnia 13 września 1996 r.(tj. Dz. U. z 2016 r , poz. 250 ze zm. lub - zezwolenie Powiatowego Inspektoratu Weterynarii, właściwego miejscowo dla Wykonawcy wydanie w formie decyzji o objęciu nadzoru inspekcji weterynaryjnej, wprowadzenie do rejestru Powiatowego Lekarza Weterynarii i nadania weterynaryjnego numeru identyfikacyjnego art. 5 ust. 1 pkt. 2 i art.5 ust. 2 ustawy z dnia 11.03.2004 r. o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt (Dz. U. 2014, poz. 1539 ze zm.). Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach (wymaganych przez Zamawiającego i podanych w SIWZ) dołączonych do ofert.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: nie
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp nie
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
1) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast ww. dokumentów składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, albo, że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, z zachowaniem powyższego terminu. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów potwierdzających powyższe okoliczności, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Dokumenty składane przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 2) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast ww. dokumentów składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo, że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, z zachowaniem powyższego terminu. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów potwierdzających powyższe okoliczności, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Dokumenty składane przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1) koncesji, zezwolenia, licencji lub dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest wpisany do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych, prowadzonych w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, t.j. - zezwolenie na świadczenie usług w zakresie prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 4 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z dnia 13 września 1996 r.(tj. Dz. U. z 2016 r , poz. 250 ze zm.) lub - zezwolenie Powiatowego Lekarza Weterynarii, właściwego miejscowo dla Wykonawcy wydanie w formie decyzji o objęciu nadzoru inspekcji weterynaryjnej, wprowadzenie do rejestru Powiatowego Lekarza Weterynarii i nadania weterynaryjnego numeru identyfikacyjnego art. 5 ust. 1 pkt. 2 i art.5 ust. 2 ustawy z dnia 11.03.2004 r. o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt (Dz. U. 2014, poz. 1539 ze zm.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
 
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP, przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
nie

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
nie

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
nie

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
nie
Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
nie
Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
nie
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
nie

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) nie
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
nie
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Aukcja wieloetapowa
etap nr czas trwania etapu
   

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: nie
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
   

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji nie
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: nie
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań: nie
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
nie
Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
 
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
 
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
 
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
 
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Licytacja wieloetapowa
etap nr czas trwania etapu
   

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: nie
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
 
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
 

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
 

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
 

Informacje dodatkowe:
 
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 12/12/2016, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> Język polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
Część nr: 1    Nazwa: „Hotelowanie zapewnienie opieki bezdomnym zwierzętom wyłapanym z terenu gminy Dmosin w latach wcześniejszych i podejmowanie działań prowadzących do adopcji hotelowanych zwierząt w okresie od 01.01.2017r. do 31.12.2017r.”
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:„Hotelowanie zapewnienie opieki bezdomnym zwierzętom wyłapanym z terenu gminy Dmosin w latach wcześniejszych i podejmowanie działań prowadzących do adopcji hotelowanych zwierząt w okresie od 01.01.2017r. do 31.12.2017r.” Zakresem zamówienia jest świadczenie usług polegających na: a) przejęcie przez Wykonawcę opieki nad bezdomnymi zwierzętami znajdującymi się w Schronisku - Hotel Dla Zwierząt i Ptactwa Domowego Longin Siemiński, Gabinet weterynaryjny, Schronisko, Centrum Rehabilitacyjno-Szkoleniowo-Adopcyjne, 92-411 Łódź, ul. Kosodrzewiny 56 lok.2 w ilości 101 szt. i w schronisku w Zgierzu ul. Urocza 9 w ilości 2 szt. oraz ich przewiezienie do schroniska prowadzonego przez Wykonawcę na jego koszt i przy użyciu własnych środków transportowych Wykonawcy. Wykaz zwierząt w załączniku nr 8 do SIWZ b) zapewnienie wyżywienia, opieki (w tym weterynaryjnej) nad bezdomnymi zwierzętami pochodzącymi z terenu gminy Dmosin w okresie obowiązywania umowy. c) prowadzenie aktywnych działań zmierzających do oddania jak największej ilości hotelowanych zwierząt do adopcji. Szczegółowy przedmiot zamówienia dla część I: 1. przejęcie oraz przetransportowanie na swój koszt wszystkich wyłapanych zwierząt z terenu Gminy Dmosin aktualnie znajdujących się pod opieką firmy Hotel Dla Zwierząt i Ptactwa Domowego Longin Siemiński, Gabinet Weterynaryjny, Schronisko, Centrum Rehabilitacyjno-Szkoleniowo-Adopcyjne z siedzibą ul. Kosodrzewiny 56 lok. 2, 92-411 Łódź , filia Wojtyszki 18 –ok. 101 szt. i w schronisku w Zgierzu , ul. Urocza, 9, 95-100 Zgierz w ilości 2 szt., do schroniska prowadzonego przez Wykonawcę oraz sprawowanie opieki nad tymi zwierzętami w okresie obowiązywania umowy. Sprawdzenie, w dniu odbioru zwierząt, czy wszystkie zwierzęta są zaczipowane i w przypadku braku czipu wszczepienie nowego na koszt Wykonawcy. 2. prowadzenie ewidencji zwierząt w sposób umożliwiający identyfikację zwierząt. Ewidencja zwierząt winna zawierać minimum dwie fotografie zwierzęcia przedstawiające całe zwierzę w ujęciu bocznym (prawa i lewa strona ciała), wraz z opisem zwierzęcia zawierającym w szczególności rasę, płeć, maść oraz wielkość oraz numer czipa. 3. Prowadzenie działań adopcyjnych zwierząt z terenu gminy Dmosin poprzez poszukiwania chętnych do przyjęcia zwierząt i oddanie do adopcji zwierząt, 4. bezzwłoczne informowanie Zamawiającego o przekazaniu zwierzęcia do adopcji lub jego zgonie, 5. sprawowanie całodobowej opieki nad zwierzętami, w zakres której wchodzi także wyżywienie, schronienie, 6. zapewnienie pomieszczeń boksów do przetrzymywania zwierząt w odpowiednich warunkach, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym:zabezpieczenie zwierząt przed negatywnym wpływem czynników atmosferycznych, takich jak: deszcz, śnieg, wiatr, szkodliwe działanie słońca, zapewnienia zwierzętom odpowiedniego oświetlenia, oddzielenie zwierząt agresywnych od zwierząt nieprzejawiających takiej cechy; 7. sprawowanie opieki weterynaryjnej, polegającej na: a) 15- dniowej kwarantannie, b) odpchleniu i odrobaczeniu, c) szczepieniu i leczeniu, d) badaniach profilaktycznych e) leczeniu zwierząt w przypadku ich zachorowania, oraz w uzasadnionych przypadkach poddanie zwierząt eutanazji. 8. Wykonawca zobowiązany jest do: 1) Przestrzegania przepisów prawa zawartych w: a) ustawie z dnia 21 sierpnia 1997r. o ochronie zwierząt (Dz. U. z 2013r. poz. 856 z późniejszymi zmianami), b) ustawie z dnia 11 marca 2004r. o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt (Dz. U. z 2014r. poz. 1539 z późniejszymi zmianami), c) ustawie z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016r. poz. 250 z póź.zm.), d) we właściwych rozporządzeniach wydanych na podstawie ww. ustaw, 2) zachowania bezpieczeństwa, porządku i czystości podczas realizacji przedmiotu umowy, 3) powierzenia wykonywania obowiązków i zadań objętych przedmiotem zamówienia wyłącznie osobom posiadającym wymagane do tego kwalifikacje i uprawnienia oraz zaopatrzenia ich w odpowiedni sprzęt zapewniający bezpieczeństwo ludzi i zwierząt, 4) zapewnienia we własnym zakresie zaplecza organizacyjnego, personalnego i narzędzi koniecznych do wykonywania przedmiotu umowy, 5) Wykonawca oświadcza i zapewnia Zamawiającego, że posiada zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie objętym niniejszą umową i koniecznym do prowadzenia działalności w sferze ochrony nad bezdomnymi zwierzętami, zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz zobowiązuje się do posiadania i uaktualniania powyższego zezwolenia przez cały okres realizacji umowy. W przypadku, gdy zezwolenie traci moc obowiązującą, w trakcie trwania niniejszej umowy Wykonawca obowiązany jest do uzyskania aktualnego zezwolenia najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień wygaśnięcia dotychczasowych uprawnień. 6) Zamawiający zobowiązany jest do natychmiastowego poinformowania Wykonawcy w przypadku wystąpienia objawów choroby zakaźnej, zwalczanej z urzędu na swoim terenie. Analogiczny obowiązek ciąży na Wykonawcy wobec Zamawiającego. 7) Za wszelkie wypadki i szkody oraz ich następstwa wynikłe w związku z realizacją umowy odpowiada wyłącznie Wykonawca. 8) Za działania lub zaniechania swoich pracowników, współpracowników, podwykonawców uczestniczących w wykonywaniu przedmiotu umowy Wykonawca odpowiada tak, jak za działania lub zaniechania własne.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 98380000-0, 85200000-1
3) Wartość części zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania: data zakończenia: 31/12/2017
5) Kryteria oceny ofert:
Kryteria Znaczenie
cena 60
Ilićś przeprowadzonych adopcji bezdomnych zwierząt w okresie każdego kwartału 40
6) INFORMACJE DODATKOWE:
Część nr: 2    Nazwa: „Wyłapywanie oraz zapewnienie opieki bezdomnym zwierzętom z terenu gminy Dmosin
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Zakresem zamówienia jest świadczenie usług polegających na: d) odłapywaniu, oraz przewóz do schroniska dla bezdomnych zwierząt odłapanych bezdomnych zwierząt z terenu gminy Dmosin i umieszczanie ich w schronisku, e) zapewnienie wyżywienia, opieki (w tym weterynaryjnej) nad bezdomnymi zwierzętami pochodzącymi z terenu gminy Dmosin w okresie obowiązywania umowy. Szczegółowy przedmiot zamówienia : 1. wyłapanie, w czasie nie dłuższym niż 10 godzin (w czasie wskazanym w ofercie Wykonawcy) od przyjęcia telefonicznego zgłoszenia, zwierzęcia bezdomnego z terenu Gminy Dmosin wraz z jego transportem do schroniska i zaczipowaniem. Szacuje się, że w okresie do 31.12.2017r do odłapania będzie maksymalnie 10 zwierząt, 2. prowadzenie ewidencji bezdomnych zwierząt, wyłapanych na terenie gminy Dmosin, w sposób umożliwiający ich identyfikację polegający w szczególności na opisaniu danego zwierzęcia (rasa, płeć, maść, wielkość i nr czip) wraz z podaniem daty jego przyjęcia oraz sporządzenie, w dniu przyjęcia do Schroniska a także dokumentacji fotograficznej zwierzęcia 3. po odłapaniu zwierzęcia i umieszczeniu w schronisku przesyłanie w wersji papierowej lub drogą elektroniczną co najmniej dwóch fotografii przedstawiających całe zwierzę w ujęciu bocznym (prawa i lewa strona ciała), wraz z opisem zwierzęcia zawierającym w szczególności rasę, płeć, maść oraz wielkość i nr czipa, 4. Prowadzenie działań adopcyjnych zwierząt z terenu gminy Dmosin poprzez poszukiwania chętnych do przyjęcia zwierząt i oddanie do adopcji zwierząt, Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia oddania do adopcji zwierząt odłapanych z terenu gminy Dmosin w ilości wskazanej w złożonej ofercie, 5. bezzwłoczne informowanie Zamawiającego o przekazaniu zwierzęcia do adopcji lub jego zgonie, 6. sprawowanie całodobowej opieki nad zwierzętami, w zakres której wchodzi także wyżywienie, schronienie, opieka weterynaryjna, 7. zapewnienie pomieszczeń boksów do przetrzymywania zwierząt w odpowiednich warunkach, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym: zabezpieczenie zwierząt przed negatywnym wpływem czynników atmosferycznych, takich jak: deszcz, śnieg, wiatr, szkodliwe działanie słońca, zapewnienia zwierzętom odpowiedniego oświetlenia, oddzielenie zwierząt agresywnych od zwierząt nieprzejawiających takiej cechy; 8. sprawowanie opieki weterynaryjnej, polegającej na: a) 15 dniowej kwarantannie, b) odpchleniu i odrobaczeniu, c) szczepieniu i leczeniu, d) badaniach profilaktycznych f) leczeniu zwierząt w przypadku ich zachorowania, oraz w uzasadnionych przypadkach poddanie zwierząt eutanazji. 9. powiadomienie Zamawiającego o rozpoczęciu i zakończeniu wykonywania zlecenia, po otrzymaniu od Zamawiającego zgłoszenia, o którym mowa w ppkt 1. 10. Szczegółowy szacunkowy zakres zlecenia obejmuje następujące zadania jednostkowe: a) odłapanie i dostarczenie do schroniska zwierzęcia oraz oznaczenie chipem – 5 szt., b) wykonanie czynności opisanych w punkcie 1) w stosunku do kolejnego zwierzęcia odłapanego w tym samym miejscu – 2 szt., c) odbiór (usługa nie zawiera odłapania zwierzęcia) jednego zwierzęcia lub więcej w tym samym miejscu i czasie ich transport do schroniska i oznaczenie chipem – 3 szt., d) utrzymanie zwierzęcia (tj. psów i kotów) odłapanego w okresie realizacji zamówienia 10 -szt., e) dojazdy w przypadku zgłoszenia przez Zleceniodawcę zwierzęcia, którego zlokalizowanie i odłapanie będzie niemożliwe – 5 szt. 11. Zadania jednostkowe, będą realizowane na podstawie zgłoszeń dokonywanych przez uprawnionego pracownika Zamawiającego. 12. Zamawiający dopuszcza zmianę ilości poszczególnych rodzajów zadań jednostkowych, szacunkowo określonych w pkt. 10, z zastrzeżeniem nieprzekraczalności maksymalnego wynagrodzenia, o którym mowa w § 3 ust. 2 wzoru umowy. 13. Wykonawca zobowiązany jest do: 1) Przestrzegania przepisów prawa zawartych w: a) ustawie z dnia 21 sierpnia 1997r. o ochronie zwierząt (Dz. U. z 2013r. poz. 856 z późniejszymi zmianami), b) ustawie z dnia 11 marca 2004r. o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt (Dz. U. z 2014r. poz. 1539 z późniejszymi zmianami), c) ustawie z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016r. poz. 250), d) we właściwych rozporządzeniach wydanych na podstawie ww. ustaw, 2) zachowania bezpieczeństwa, porządku i czystości podczas realizacji przedmiotu umowy, 3) powierzenia wykonywania obowiązków i zadań objętych przedmiotem zamówienia wyłącznie osobom posiadającym wymagane do tego kwalifikacje i uprawnienia oraz zaopatrzenia ich w odpowiedni sprzęt zapewniający bezpieczeństwo ludzi i zwierząt, 4) zapewnienia we własnym zakresie zaplecza organizacyjnego, personalnego i narzędzi koniecznych do wykonywania przedmiotu umowy, 5) Wykonawca oświadcza i zapewnia Zamawiającego, że posiada zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie objętym niniejszą umową i koniecznym do prowadzenia działalności w sferze ochrony nad bezdomnymi zwierzętami, zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz zobowiązuje się do posiadania i uaktualniania powyższego zezwolenia przez cały okres realizacji umowy. W przypadku, gdy zezwolenie traci moc obowiązującą, w trakcie trwania niniejszej umowy Wykonawca obowiązany jest do uzyskania aktualnego zezwolenia najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień wygaśnięcia dotychczasowych uprawnień. 6) Zamawiający zobowiązany jest do natychmiastowego poinformowania Wykonawcy w przypadku wystąpienia objawów choroby zakaźnej, zwalczanej z urzędu na swoim terenie. Analogiczny obowiązek ciąży na Wykonawcy wobec Zamawiającego. 7) Za wszelkie wypadki i szkody oraz ich następstwa wynikłe w związku z realizacją umowy odpowiada wyłącznie Wykonawca. 8) Za działania lub zaniechania swoich pracowników, współpracowników, podwykonawców uczestniczących w wykonywaniu przedmiotu umowy Wykonawca odpowiada tak, jak za działania lub zaniechania własne. 14. W ramach realizacji zobowiązania, o którym mowa w ust. 1 pkt 3 Wykonawca zapewnia adopcję co najmniej ( ilości podanej w ofercie) zwierzęcia/zwierząt w każdym kwartale obowiązywania umowy, począwszy od miesiąca, w którym odłapano pierwsze zwierzę z terenu gminy Dmosin. Obowiązek powyższy jest wyłączony w przypadku, gdy w danym miesiącu nie odłapano żadnego zwierzęcia z terenu gminy Dmosin, a w schronisku, do którego Wykonawca przewozi zwierzęta, nie są hotelowane żadne zwierzęta odłapane z terenu gminy Dmosin na podstawie niniejszej umowy. Termin oddania do adopcji zwierzęcia/zwierząt w ilości wskazanej w zdaniu pierwszym upływa z ostatnim dniem każdego miesiąca kalendarzowego, w którym w schronisku znajdują się zwierzęta odłapane z terenu gminy Dmosin.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 98380000-0, 85200000-1
3) Wartość części zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania: data zakończenia: 31/12/2017
5) Kryteria oceny ofert:
Kryteria Znaczenie
Cena 60
Ilość przeprowadzonych adopcji bezdomnych zwierzat w okresie każdego kwartału 30
czas odłapania zwierzęcia od przykjęcia zgłoszenia 10
6) INFORMACJE DODATKOWE:




                                                                     Wójt Gminy
                                                                    Danuta Supera
_________________________________________________________________________________________

Dmosin, dn. 8 grudnia 2016r.

Z.P. 271.2.PN.7.1. 2016

 

W związku z otrzymanym zapytaniem do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia
w prowadzonym postępowaniu przetargowym w trybie przetargu nieograniczonego
na wykonanie zamówienia pn.: „Hotelowanie, zapewnienie opieki bezdomnym zwierzętom  wyłapanym z terenu gminy Dmosin w latach wcześniejszych i podejmowanie działań prowadzących do adopcji hotelowanych zwierząt oraz wyłapywanie , zapewnienie opieki bezdomnym zwierzętom z terenu gminy Dmosin i prowadzenie akcji adopcyjnej w okresie od 01.0.2017 do 31.12.2017r.” Zamawiający na podstawie art. 38 ust. 2,  w związku z art. 38 ust. 1 pkt. 3) ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 z późn. zm.) przekazuje treść zapytań wraz z odpowiedzią:

 

  1. §1 ust.2 pkt. a proponowanego wzoru umowy w obecnym brzmieniu ma treść:

     

    przejęcie przez Wykonawcę opieki nad bezdomnymi zwierzętami znajdującymi się w Schronisku - Hotel Dla Zwierząt i Ptactwa Domowego Longin Siemiński, Gabinet weterynaryjny, Schronisko, Centrum Rehabilitacyjno-Szkoleniowo-Adopcyjne, 92-411 Łódź, ul. Kosodrzewiny 56 lok.2 w ilości 101 szt.  i w schronisku w Zgierzu ul. Urocza9 95-100 Zgierz w ilości 2 szt. oraz ich przewiezienie do schroniska prowadzonego przez Wykonawcę na jego koszt i przy użyciu własnych środków transportowych Wykonawcy. Wykaz zwierząt w załączniku nr 8 do SIWZ;

     

    Proszę o wyjaśnienie sformułowania „PRZEJĘCIE”. Czy chodzi o dosłowne przejęcie zgodne z definicją Słownika Języka Polskiego PWN, czy też o odbiór zwierząt w imieniu Gminy Dmosin i na jej rzecz ze schroniska, w celu ich dalszego, odpłatnego utrzymywania u nowego Wykonawcy.

Odpowiedź: Przejęcie - odbiór zwierząt w imieniu Gminy Dmosin i na jej rzecz
ze schroniska, w celu ich dalszego, odpłatnego utrzymywania u nowego Wykonawcy
i prowadzenia szeroko pojętej akcji adopcyjnej.

 

  1. §1 ust. 1proponowanego wzoru umowy w obecnym brzmieniu ma treść:

Przedmiotem zamówienia jest hotelowanie, zapewnienie opieki bezdomnym zwierzętom z terenu Gminy Dmosin w okresie od 1.01.2017 do 31.12.2017r. oraz prowadzenie akcji adopcyjnej hotelowanych zwierząt.

 

Prosimy o uszczegółowienie sformułowania prowadzenie akcji adopcyjnej hotelowanych zwierząt.

 

Wg Państwa na czym miałaby polegać prowadzenie akcji adopcyjnej? Czy chodzi tu o zamieszczanie informacji o zwierzętach znajdujących się pod opieką Wykonawcy, a pochodzących z terenu Państwa gminy na stronie internetowej Wykonawcy i zawieranie umów adopcyjnych z nowymi opiekunami czy też oczekiwania Państwa są znacznie szersze.

Odpowiedź: Prowadzenie akcji adopcyjnej oznacza podejmowanie przez Wykonawcę aktywnych działań zmierzających do zapewnienia oddania jak największej ilości zwierząt do adopcji. Zakres działań, które zapewnią osiągnięcie tego celu nie został dookreślony przez Zamawiającego, a poprzez to pozostawiono Wykonawcy swobodę wyboru sposobu realizacji tego obowiązku.

  1. §1 ust. 2  lit. c) proponowanego wzoru umowy w obecnym brzmieniu ma treść:

prowadzenie aktywnych działań zmierzających do oddania jak największej ilości hotelowanych zwierząt do adopcji.

 

Tu ponownie, jak w pkt. 2 niniejszego zapytania prosimy o wyjaśnienie na czym, zdaniem Państwa miałyby polegać aktywne działania zmierzające do oddania jak największej ilości zwierząt znajdujących się pod opieką Wykonawcy.

Odpowiedź na to pytanie zawarto w punkcie 2.

  1. §2 ust. 1 proponowanego wzoru umowy w obecnym brzmieniu ma treść:

      Szczegółowy przedmiot zamówienia dla części 1 :

przejęcie przez Wykonawcę opieki nad bezdomnymi zwierzętami znajdującymi się w Schronisku - Hotel Dla Zwierząt i Ptactwa Domowego Longin Siemiński, Gabinet weterynaryjny, Schronisko, Centrum Rehabilitacyjno-Szkoleniowo-Adopcyjne, 92-411 Łódź, ul. Kosodrzewiny 56 lok.2 w ilości 101 szt.  i w schronisku w Zgierzu ul. Urocza9 95-100 Zgierz w ilości 2 szt. oraz ich przewiezienie do schroniska prowadzonego przez Wykonawcę na jego koszt i przy użyciu własnych środków transportowych Wykonawcy.

Sugerowana zmiana zapisu:

przejęcie oraz przetransportowanie na swój koszt wszystkich wyłapanych zwierząt z terenu Gminy Dmosin aktualnie znajdujących się pod opieką firmy Hotel Dla Zwierząt i Ptactwa Domowego Longin Siemiński, Gabinet Weterynaryjny, Schronisko, Centrum Rehabilitacyjno-Szkoleniowo-Adopcyjne z siedzibą ul. Kosodrzewiny 56 lok. 2, 92-411 Łódź , filia Wojtyszki 18 –ok. 101szt. i w schronisku w Zgierzu ul. Urocza9 95-100 Zgierz w ilości 2 szt do schroniska prowadzonego przez Wykonawcę oraz sprawowanie opieki nad tymi zwierzętami w okresie obowiązywania umowy. Sprawdzenie, w dniu odbioru zwierząt, czy wszystkie zwierzęta są zaczopowane i w przypadku braku transpondera wszczepienie nowego na koszt Wykonawcy.

Odpowiedź : §2 ust. 1 proponowanego wzoru umowy brzmi: „przejęcie oraz przetransportowanie na swój koszt wszystkich wyłapanych zwierząt z terenu Gminy Dmosin aktualnie znajdujących się pod opieką firmy Hotel Dla Zwierząt i Ptactwa Domowego Longin Siemiński, Gabinet Weterynaryjny, Schronisko, Centrum Rehabilitacyjno-Szkoleniowo-Adopcyjne z siedzibą ul. Kosodrzewiny 56 lok. 2, 92-411 Łódź , filia Wojtyszki 18 –ok. 101 szt. i w schronisku w Zgierzu , ul. Urocza, 9, 95-100 Zgierz w ilości 2 szt., do schroniska prowadzonego przez Wykonawcę oraz sprawowanie opieki nad tymi zwierzętami w okresie obowiązywania umowy. Sprawdzenie, w dniu odbioru zwierząt, czy wszystkie zwierzęta są zaczipowane i w przypadku braku czipu wszczepienie nowego na koszt Wykonawcy.” Tj. zgodnie z sugerowaną zmianą zapisu.

 

  1. §2 ust. 2  proponowanego wzoru umowy w obecnym brzmieniu ma treść:

prowadzenie ewidencji zwierząt w sposób umożliwiający identyfikację zwierząt. Ewidencja zwierząt winna zawierać minimum dwie fotografie zwierzęcia przedstawiające  całe zwierzę w ujęciu bocznym (prawa i lewa strona ciała), wraz z opisem zwierzęcia zawierającym w szczególności rasę, płeć, maść oraz wielkość oraz numer czipa 

Pragnę zaznaczyć, że każde schronisko, działające na podstawie obowiązującego w Polsce prawa wie w jaki sposób ma prowadzić ewidencję zwierząt w nim przebywających. Zaznaczam, że taka ewidencja jest do wglądu głównie dla Powiatowego Lekarza Weterynarii sprawującego nadzór nad schroniskiem, ale również dla innych organów kontrolnych w ramach upoważnienia z określonym zakresem udostępniania informacji.

Dane udostępniane w ramach zawartych umów to informacje podstawowe dotyczące identyfikacji danego zwierzęcia (rasa, maść, wielkość i nr czip), data jego przyjęcia data i sposób opuszczenia Schroniska.

Sugerowana zmiana zapisu

prowadzenie ewidencji bezdomnych zwierząt, wyłapanych na terenie gminy Dmosin, w sposób umożliwiający ich identyfikację polegający w szczególności na opisaniu danego zwierzęcia (rasa, płeć, maść, wielkość i nr czip) wraz z podaniem daty jego przyjęcia oraz sporządzenie, w dniu przyjęcia do Schroniska, dokumentacji fotograficznej uwzględniającej ewentualne cechy szczególne zwierzęcia.

Odpowiedź: Zamawiający nie zmienia treści zapisu umowy w tym zakresie.

 

  1. §2 ust. 3  proponowanego wzoru umowy w obecnym brzmieniu ma treść:

Prowadzenie działań adopcyjnych zwierząt z terenu gminy Dmosin poprzez poszukiwania chętnych do przyjęcia zwierząt i oddanie do adopcji zwierząt,

 

Tu, podobnie jak w pkt. 2  niniejszego zapytania prosimy o wyjaśnienie i uszczegółowienie zapisu.

 

Najlepiej, oczywiście naszym zdaniem, gdyby nie było w umowie powtórzeń. Wprowadza to niepotrzebny chaos.

Odpowiedź: Przedmiotowy zapis nie jest powtórzeniem a doprecyzowaniem zapisów 

  1. §2 ust. 6  proponowanego wzoru umowy w obecnym brzmieniu ma treść:

zapewnienie pomieszczeń boksów do przetrzymywania zwierząt w odpowiednich warunkach, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym: zabezpieczenie zwierząt przed negatywnym wpływem czynników atmosferycznych, takich jak: deszcz, śnieg, wiatr, szkodliwe działanie słońca, zapewnienia zwierzętom odpowiedniego oświetlenia, oddzielenie zwierząt agresywnych od zwierząt       nieprzejawiających takiej cechy;

 

Sugerowana zmiana zapisu

 

Zapewnienie zwierzętom miejsca w schronisku dla zwierząt, będącego pod nadzorem Powiatowego Lekarza Weterynarii, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami –Instrukcja Głównego Lekarza Weterynarii Nr GIWz.420/AW-32/11 z 20.05.2011 r.,   Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi [Dz. U. 158 poz. 1657 z dnia 23-06-2004 r.]

W tych przepisach są dokładnie określone normy i warunki w jakich zwierzęta powinny się znajdować w schronisku a nadzór nad poprawnością ich stosowania sprawuje, zgodnie z przepisami, Powiatowy Lekarz Weterynarii, na którego schronisko dla zwierząt się znajduje. Zaznaczam, że warunkiem koniecznym uzyskania nr identyfikacyjnego Schroniska jest właśnie spełnienie warunków określonych w w/w przepisach. Zatem wymienianie tylko kilku z nich wydaje się być pozbawione sensu, gdyż inne w tym czasie

Odpowiedź: Zamawiający nie zmienia treści zapisu.

 

  1. §2 ust. 7 proponowanego wzoru umowy w obecnym brzmieniu ma treść:

     

    Za wszelkie wypadki i szkody oraz ich następstwa wynikłe w związku z realizacją umowy odpowiada wyłącznie Wykonawca.

     

    Prosimy o uszczegółowienie tego zapisu do określonego zbioru wypadków, szkód oraz ich następstw, za które odpowiada wyłącznie Wykonawca. Obecnie posiadamy polisę OC z tytułu prowadzonej działalności schroniskowej jednak i w niej są pewne wyłączenia odpowiedzialności. Dlatego mając na uwadze start w postępowaniu ogłoszonym przez Państwa koniecznym jest uszczegółowienie tego zapisu. W obecnej formie jest zbyt ogólny a co za tym idzie nieprecyzyjny.

     

Odpowiedź: powołany zapis odpowiada §2 ust. 8 pkt 7 umowy dla części I. Zamawiający nie zmienia treści zapisu.

  1. §6 proponowanego wzoru umowy w obecnym brzmieniu ma treść:

Zamawiający jest uprawniony do prowadzenia we własnym zakresie akcji adopcyjnej, zaś Wykonawca jest zobowiązany wydać zwierzę osobie, która wykaże dokumentem pochodzącym od Zamawiającego, że jest uprawniona do odbioru zwierzęcia.

 

Zwierzęta są oddawane do adopcji na zasadach obowiązujących w danym schronisku. My ze swej strony przeprowadzamy weryfikację osób chętnych do zaopiekowania się danym zwierzęciem i na podstawie oczekiwań dobierane są zwierzęta, które spełniają określone warunki. Nie można zobowiązać Wykonawcy do wydania zwierzęcia na podstawie procedury, która nie uwzględnia potrzeb zwierzęcia ani potrzeb osoby adoptującej. Bo Państwo, jako Zamawiający, nie macie bezpośredniego kontaktu ze zwierzętami i oprócz ogólnego opisu wyglądu nic nie potraficie o danym zwierzęciu powiedzieć. Zakładać zatem można, że  akcja adopcyjna będzie wyglądać w ten sposób, że osoby zainteresowane zwierzęciem będą sobie wybierały zdjęcie. I na tej podstawie My, jako podmiot zajmujący się profesjonalną obsługa gmin w zakresie wyłapywania zwierząt, ich utrzymywania i oddawania do adopcji zostaniemy zmuszeni [wbrew zasadom] do wydania zwierzęcia osobie adoptującej.

 

Sugerowana zmiana zapisu

 

Zamawiający jest uprawniony do prowadzenia we własnym zakresie akcji adopcyjnej w ten sposób, że udostępni zdjęcia zwierząt pochodzących z terenu gminy Dmosin osobom zainteresowanym podjęciem się opieki nad zwierzęciem oraz udostępni kontakt do Schroniska, w którym będzie możliwe przeprowadzenie adopcji wg regulaminu Schroniska.

Odpowiedź: Zamawiający nie zmienia treści zapisu

 

  1. §7 ust. 2 proponowanego wzoru umowy w obecnym brzmieniu ma treść:

     

Zamawiający będzie dokonywał kontroli realizacji niniejszej umowy w trakcie jej obowiązywania. Wykonawca jest zobowiązany do umożliwienia imiennie upoważnionym pracownikom Zamawiającego wstępu na teren swojego przedsiębiorstwa, udostępnienia dokumentacji związanej ze zwierzętami, wskazania i umożliwienia zbadania przez Zamawiającego zwierząt z terenu Gminy Dmosin przebywających w Hotelu/ Schronisku .

 

            Prosimy o uszczegółowienie zapisu odnośnie tego, kto miałby badać dane zwierzęta. Określenie Zamawiający jest zbyt ogólne.

Odpowiedź: Zamawiający nie zmienia treści zapisu.

 

 

  1. §7 ust. 3 proponowanego wzoru umowy w obecnym brzmieniu ma treść:

     

W przypadku stwierdzenia nienależytego  wykonywania usług w trakcie  realizacji niniejszej umowy Zamawiający zastrzega sobie prawo zlecenia wykonawstwa zastępczego, a Wykonawca zobowiązany będzie do zwrotu kosztów z tym związanych i pokrycia ewentualnej szkody poniesionej przez Zamawiającego.

 

Proszę o wyjaśnienie całego punktu. W odniesieniu do §14 pkt 5. Naszym zdaniem nienależyte wykonywanie usług skutkuje konsekwencjami określonym właśnie w tym paragrafie. Niezrozumiałym jest dlaczego Zamawiający miałby chęć nie rozwiązywać umowy z Wykonawcą tylko obciążać go kosztami ponoszonymi przez Zamawiającego z tytułu innej umowy. Naszym zdaniem taki zapis może prowadzić do nadużyć ze strony Zamawiającego.

Odpowiedź: Zamawiający wykreśla z umowy zapis §7 ust.3

 

  1. § 13 ust.2  pkt 1proponowanego wzoru umowy w obecnym brzmieniu ma treść:

     

    Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną:

w przypadku odstąpienia od umowy przez Zamawiającego lub Wykonawcę z przyczyn,
za które odpowiedzialność ponosi Wykonawca – w wysokości 20% wynagrodzenia umownego brutto określonego w § 3 ust. 2,

Zapis tego paragrafu jest rażąco niesprawiedliwy bowiem nie przewiduje kary za odstąpienie od  umowy przez Zamawiającego lub Wykonawcę z przyczyn, za które ponosi odpowiedzialność Zamawiający. Wówczas to Zleceniodawca powinien być do zapłacenia kary umownej w takiej samej wysokości.

Sugerowana zmiana zapisu

 

Dołożenie ust 2 § 13 lit a)

Zamawiający zapłaci Wykonawcy karę umowną:

w przypadku odstąpienia od umowy przez Zamawiającego lub Wykonawcę z przyczyn,
za które odpowiedzialność ponosi Zamawiający – w wysokości 20% wynagrodzenia umownego brutto określonego w § 3 ust. 2,

Odpowiedź: Zamawiający dodaje wnioskowany zapis do wzoru umowy. W związku z czym do umowy dla części I przedmiotu zamówienia w §13 dodaje się punkt 8 o brzmieniu:
„8. Zamawiający zapłaci Wykonawcy karę umowną:

w przypadku odstąpienia od umowy przez Zamawiającego lub Wykonawcę z przyczyn,                        za które odpowiedzialność ponosi Zamawiający – w wysokości 20% wynagrodzenia umownego brutto określonego w § 3 ust. 2,”

 

  1. § 13 ust.2  pkt 2 proponowanego wzoru umowy w obecnym brzmieniu ma treść:

     

za niezrealizowanie zobowiązania w zakresie zapewnienia oddania do adopcji zwierząt w ilości ustalonej na podstawie oferty złożonej w toku postępowania przetargowego - za każdy dzień zwłoki w oddaniu zwierzęcia do adopcji w wysokości równej wynagrodzeniu brutto określonemu w § 3 ust. 1 umowy z tytułu utrzymania jednego zwierzęcia w schronisku przez jedną dobę. Kary umowne są naliczane oddzielnie za każde zwierzę, które miało być przekazane do adopcji począwszy od pierwszego dnia kwartału następującego po kwartale, w którym zgodnie z ofertą Wykonawcy zwierzę miało być oddane do adopcji. Naliczenie kary umownej, o której mowa w zdaniu poprzedzającym wyłącza prawo do naliczenia kary za naruszenie obowiązku oddania hotelowanego zwierzęcia do adopcji określonej w pkt 2 niniejszego ustępu.

Szanowni Państwo jeden podpunkt kłóci się z drugim. Prosimy o dokładne wyjaśnienie zasad obciążania karami za nie oddanie zwierząt do adopcji. Umowa powinno jasno określać rodzaj kary a nie dawać dowolność w jej nakładaniu. Wnioskujemy o usunięcie  § 13 ust.2  pkt 2.

Odpowiedź: Zamawiający pozostawia zapisy bez zmian.

 

  1. § 14 ust.2  proponowanego wzoru umowy w obecnym brzmieniu ma treść:

Zamawiający może rozwiązać umowę w przypadku gdy Wykonawca zmienił podwykonawcę lub zrezygnował z podwykonawcy, o którym mowa w art. 36b ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych i nie udowodnił, że nowy podwykonawca albo wykonawca osobiście spełniają warunki udziału w postępowaniu w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, z którego Wykonawca rezygnuje i że Wykonawca osobiście albo nowy podwykonawca jest w stanie należycie wykonać przedmiot umowy.

 

 

Proszę o wyjaśnienie czy zapis zamieszczony w tym ustępie jest jedyną możliwością rozwiązania umowy przez Zamawiającego.

Odpowiedź:  Zagadnienia związane z rozwiązaniem umowy przez Zamawiającego uregulowane są również w innych postanowieniach umowy oraz przepisach obowiązującego prawa.

 

  1. § 8 proponowanego wzoru umowy w obecnym brzmieniu ma treść:

     

    Zapis tego paragrafu jest niezrozumiały ponieważ w formularzu ofertowym i specyfikacji istotnych warunków zamówienia nie ma zapisu dotyczącego wyłapywania zwierząt. Zatem Wykonawca pozbawiony jest możliwości wykonywania takich usług. Prosimy o jego usunięcie lub zmodyfikowanie specyfikacji i formularza ofertowego.

Odpowiedź: zapis o treści „Wykonawca zobowiązany jest w jak najszybszym czasie dotrzeć na miejsce wskazane przez Zamawiającego.”  Dotyczy części II przedmiotu zamówienia, który jest zawarty w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. W projekcie umowy dla części I przedmiotu zamówienia w § 8 jest zapis: „Przejęcie zwierząt o których mowa w §1 i §2 nastąpi w formie protokołu zdawczo – odbiorczego przy udziale przedstawiciela Zamawiającego nie później niż do  dnia …….. r.”

z up. Wójta
Arkadiusz Garnys
zastępca Wójta

Załączniki

Rejestr zmian

Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Alicja Włodarcvzyk -Inspektor d/s Zamówień Publicznych
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 02 grudnia 2016 15:24
Dokument wprowadzony do BIP przez: Alicja Włodarczyk
Ilość wyświetleń: 1286
08 grudnia 2016 09:31 (Alicja Włodarczyk) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
08 grudnia 2016 09:25 (Alicja Włodarczyk) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
02 grudnia 2016 15:27 (Alicja Włodarczyk) - Dodanie załącznika [umowa_wylapywanie_zal_do_siwz.docx] do dokumentu. (Dokument opublikowany)