Polska-Dmosin: Usługi związane z odpadami
2020/S 199-482826
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Dyrektywa 2014/24/UE
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
Sekcja II: Przedmiot
Dostarczenie pojemników oraz odbiór i zagospodarowanie zmieszanych odpadów komunalnych wraz z selektywną ich zbiórką z obszaru gminy Dmosin w roku 2021–2022
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na:
1) odbiorze i zagospodarowaniu odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz z nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe z obszaru gminy Dmosin;
2) dostarczaniu pojemników oraz worków do selektywnej zbiórki odpadów, określonych w opisie przedmiotu zamówienia, o których mowa w § 5 ust. 1, 2 i 3 ,,SOPZ”, na czas realizacji umowy dla nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe;
3) utworzenie i obsługa mobilnego punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych;
4) szacunkowa ilość masy odpadów komunalnych przewidywana do odbioru w roku 2020 i 202 – 2 731,04 Mg;
5) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia opisany jest w SIWZ oraz w załączniku nr 14 do SIWZ.
Gmina Dmosin, powiat brzeziński, województwo łódzkie, POLSKA.
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych oraz z nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe, lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe na terenie gminy Dmosin a także odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z mobilnego punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych zorganizowanego i obsługiwanego przez wykonawcę. Wykonawca ma obowiązek odebrania wszystkich wystawionych przed posesję/wytworzonych na ww. nieruchomościach odpadów komunalnych.
Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie zmieszanych i selektywnie zebranych odpadów komunalnych z terenu gminy Dmosin, zamieszkałej przez 4 258 osób (stan na dzień 23 września 2020 r. według ilości osób zgłoszonych w deklaracjach), Szczegółowy opis zamówienia zawarty jest w SIWZ oraz w załączniku nr 14 do SIWZ.
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
1) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
a) wykonawca spełni ww. warunek, jeżeli wykaże, że posiada aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, o której mowa w art. 9b ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 1439 ze zm.);
b) wykonawca spełni ww. warunek, jeżeli wykaże, że posiada wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami BDO prowadzonego przez właściwego Marszałka Województwa na podstawie art. 49 i nast. ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2020 r. poz. 797 z późn. zm.):
— w zakresie transportu odpadów obejmujących co najmniej rodzaje i kody odpadów wskazane w tabeli w Opisie przedmiotu zamówienia.
Zamawiający nie określa szczegółowych wymagań co do potwierdzenia tego warunku.
a) wykonawca spełni ww. warunek, jeżeli w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonuje min. jedno zadanie (w ramach jednej umowy) polegające na odbiorze, transporcie i przekazaniu do zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w sposób ciągły przez okres minimum 12 miesięcy o masie łącznej min. 900 Mg;
b) wykonawca spełni ww. warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował:
— co najmniej 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania odpadów komunalnych zmieszanych (śmieciarki bezpylne) na potrzeby niniejszego postępowania,
— co najmniej 2 pojazdami przystosowanymi do odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych (śmieciarki) na potrzeby niniejszego postępowania.
Wszystkie ww. pojazdy muszą być w dyspozycji wykonawcy, winny być trwale i czytelnie oznakowane (nazwa firmy, dane adresowe i numery telefonu), winny być zarejestrowane, dopuszczone do ruchu, posiadać aktualne badania techniczne i świadectwa dopuszczenia do ruchu oraz spełniać wymogi właściwych w danym przedmiocie zamówienia przepisów prawa, a także wszystkie pojazdy, które będą służyły do realizacji umowy muszą być wyposażone w moduły GPS umożliwiające śledzenie tras przejazdu i ich pracy.
Warunki realizacji umowy zostały określone w załączniku nr 4 do SIWZ – Wzorze umowy. Wzór umowy dostępny jest na stronie (https://bip.dmosin.pl/). Okoliczności umożliwiające zmianę umowy zostały określone we wzorze umowy.
Sekcja IV: Procedura
W siedzibie zamawiającego, Urząd Gminy w Dmosinie, Dmosin 9, 95-061 Dmosin, pokój nr 15a.
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
Wymagania dotyczące wadium.
1. Przystępując do niniejszego postępowania, każdy wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 20 000,00 PLN (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100).
2. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert.
3. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp, tj.:
1) w pieniądzu;
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
3) gwarancjach bankowych;
4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 299).
4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na konto zamawiającego gminy Dmosin: Bank Spółdzielczy Ziemi Łowickiej w Łowiczu, Oddział Dmosin na rachunek bankowy nr 80 9288 1024 1430 0592 2000 0040 z adnotacją: „Wadium na odbiór odpadów 2021–2022”.
Konto dla podmiotów zagranicznych: Pełen numer rachunku bieżącego gminy Dmosin do wykonywania przelewów międzynarodowych jest następujący: Spółdzielcza Grupa Bankowa S.A. PL nr 80928810241430059220000040 Kod SWIFT – GBWCPLPP z adnotacją: „Wadium na odbiór odpadów 2021–2022”.
5. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
6. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku zamawiającego. Potwierdzoną za zgodność kserokopię dowodu zapłaty wadium należy dołączyć do oferty.
7. Wadium wniesione w pieniądzu, zostanie zwrócone wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.
8. Wadium wnoszone w formie poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczenia udzielanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości należy złożyć w formie oryginału (w takiej formie, w jakiej został on ustanowiony przez gwaranta) do siedziby zamawiającego Urząd Gminy Dmosin, Dmosin 9, 95-061 Dmosin do dnia i godziny w którym upływa termin składania ofert. Nie należy załączać oryginału dokumentu wadialnego do oferty. Należy złożyć go osobno. Kopię dokumentu potwierdzoną za zgodność z oryginałem należy załączyć do oferty. Dokument w formie poręczenia winien zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego wzywające do zapłaty wadium, zgodnie z warunkami przetargu, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń.
9. Wadium musi być zabezpieczone na okres 60 dni, licząc od daty składania ofert – termin związania ofertą.
10. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp.
11. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
12. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
13. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 10 niniejszego rozdziału, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego.
14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia...
Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących wykonawcy w toku postępowania o udzielenie zamówienia
1. Każdemu wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów ustawy Pzp przysługują środki ochrony prawnej przewidziane w dziale VI ustawy Pzp jak dla postępowań powyżej kwoty określonej w przepisach wykonawczych wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Pzp.
2. Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia o zamówieniu oraz SIWZ przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 154 pkt 5 ustawy Pzp.
3. Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy.
4. Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania.
5. Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby w formie pisemnej lub w postaci elektronicznej, opatrzone odpowiednio własnoręcznym podpisem albo kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
19.6. Odwołujący przesyła kopię odwołania zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. Domniemywa się, iż zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przesłanie jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
7. Odwołanie wnosi się w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 180 ust. 5 zdanie drugie, albo w terminie 15 dni – jeżeli zostały przesłane w inny sposób – w przypadku gdy wartość zamówienia jest równa lub przekracza kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8.
8.Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a jeżeli postępowanie jest prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego, także wobec postanowień Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, wnosi się w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na stronie internetowej – jeżeli wartość zamówienia jest równa lub przekracza kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.
9. Odwołanie wobec czynności innych niż określone w pkt 19.3, 19.7 i 19.8 wnosi się w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
10. Jeżeli zamawiający nie opublikował ogłoszenia o zamiarze zawarcia umowy lub mimo takiego obowiązku nie przesłał wykonawcy zawiadomienia o wyborze oferty najkorzystniejszej lub nie zaprosił wykonawcy do złożenia oferty w ramach dynamicznego systemu zakupów lub umowy ramowej, odwołanie wnosi się nie później niż w terminie 15 dni od dnia zamieszczenia w Biuletynie Zamówień Publicznych albo 30 dni od dnia publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia, jeżeli zamawiający nie opublikował w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia.
VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
ZP.271.4.PN.1.2020
Dotyczy: Postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego pod nazwą „Dostarczenie pojemników oraz odbiór i zagospodarowanie zmieszanych odpadów komunalnych wraz z selektywną ich zbiórką z obszaru Gminy Dmosin w roku 2021-2022”
Zamawiający na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2019r. poz. 1843 z późn. zm.) wprowadza zmiany nieistotne do treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Wprowadzona zmiana polega poprawieniu błędu pisarskiego.
Zmianie ulegają zapisy specyfikacji istotnych warunków zamówienia w punkcie 3 Opis przedmiotu zamówienia ppkt 3.1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na:
Miejsce, w którym znajduje się tekst do modyfikacji: punkt 4)
Zamiast:
1) Szacunkowa ilość masy odpadów komunalnych przewidywana do odbioru w roku
2020 i 2021 – 2731,04 Mg
Powinno być:
1) Szacunkowa ilość masy odpadów komunalnych przewidywana do odbioru w roku
2021 i 2022 – 2731,04 Mg
Wprowadzona zmiana treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia prowadzi do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu w związku z czym Zamawiający na podstawie art. 38 ust. 4a pkt. 2) ustawy Prawo zamówień publicznych, w dniu 16.10.2020r. przekazał sprostowanie ogłoszenia Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej oraz zamieszcza sprostowanie ogłoszenia na stronie internetowej.
z up.Wójta
Arkadiusz Garnys
Zastępca
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy Dmosin