Przetargi - archiwum

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: "Dotyczy przetargu nieograniczonego pn.: "Dostawa energii elektrycznej dla Gminy Dmosin i trzech jednostek organizacyjnych Gminy Dmosin i trzech jednostek organizacyjnych Gminy Dmosin w okresie od01.01.2014 do 31.12.2014r"

Ogłoszenie powiązane:

Ogłoszenie nr 392794-2013 z dnia 2013-09-27 r. Ogłoszenie o zamówieniu - Dmosin
1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest Dostawa energii elektrycznej dla gminy Dmosin i trzech jednostek organizacyjnych Gminy Dmosin w okresie od 01.01.2014r do 31.12.2014r. t.j. do 100 obiektów - punktów poboru energii elektycznej...
Termin składania ofert: 2013-10-08

Numer ogłoszenia: 411372 - 2013; data zamieszczenia: 09.10.2013

OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA

Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu.

Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 392794 - 2013 data 27.09.2013 r.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Gmina Dmosin, Dmosin 9, 95-061 Dmosin, woj. łódzkie, tel. 046 8747485, fax. 046 8746294.

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU

II.1) Tekst, który należy zmienić:

  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:IV.4.4).
  • W ogłoszeniu jest:Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.10.2013 godzina 10:00, miejsce: W siedzibie Zamawiającego w Urzędzie Gminy Dmosin, Dmosin 9, 95-061 Dmosin pokój nr 15a...
  • W ogłoszeniu powinno być: Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.10.2013 godzina 10:00, miejsce: W siedzibie Zamawiającego w Urzędzie Gminy Dmosin, Dmosin 9, 95-061 Dmosin pokój nr 15a...

                                                                                                         Wójt Gminy Dmosin
                                                                                                             Danuta Supera

 

_______________________________________________________________________________________________________________

                                                                                              Dmosin, dn. 9 października 2013r..     

                                                                                  Wszyscy Wykonawcy

Z.P.271.PN.7.2.2013

Dotyczy:  przetargu nieograniczonego pn.: „Dostawa energii elektrycznej dla Gminy Dmosin i trzech jednostek organizacyjnych Gminy Dmosin w okresie od 01.01.2014 do 31.12.2013r.”.

 

            W związku z zapytaniami do specyfikacji istotnych warunków zamówienia
w postępowaniu przetargowym pn. „Dostawa energii elektrycznej dla Gminy Dmosin i trzech jednostek organizacyjnych Gminy Dmosin w okresie od 01.01.2014 do 31.12.2013r.” Zamawiający na podstawie art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013r. poz. 907) przekazuje treści zapytań wraz z wyjaśnieniem dotyczącym zapytań.

 

 

Pytanie 4 - Załącznik nr 4 do SIWZ §1 ust. 2 pkt 6 i §2 ust. 1
            Aby móc dokonać zgłoszenie umowy sprzedaży energii elektrycznej do 
OSD, Wykonawca musi poosiadać pełnomocnictwo udzielone przez Zamawiającego na 
dokonanie tej czynności. Czy Zamawiający udzieli Wykonawcy ww.  pełnomocnictwa?
 
Odpowiedź
Zamawiający udzieli Wykonawcy stosownego pełnomocnictwa.
 
Pytanie 5 - Załącznik nr 4 do SIWZ §5 ust. 3 i 7
Wykonawca informuje, że w chwili obecnej OSD udostępnia jeszcze odczyty, ale w 
przyszłości Wykonawcom będą przekazywane poprzez PWI tylko dane o zużyciu 
energii elektrycznej.
 
Wykonawca wnosi o modyfikację zapisów do treści:
 
            §5 ust. 3 "Należność Wykonawcy za zużytą energię elektryczną 
w okresach rozliczeniowych obliczana będzie jako iloczyn ilości sprzedanej 
energii elektrycznej ustalonej na podstawie danych pomiarowo-rozliczeniowych 
przekazanych przez OSD i cen jednostkowych energii elektrycznej netto 
określonych w Umowie."
 
            §5 ust. 7 "Rozliczenia kosztów sprzedanej energii 
elektrycznej odbywać się będą według danych pomiarowo-rozliczeniowych 
przekazanych przez OSD."
 
Odpowiedź:
Zamawiający uwzględnił zapisy we wzorze umowy.
 
Pytanie 6 - Załącznik nr 4 do SIWZ §6 ust. 2
W momencie wystawiania faktury VAT należy określić termin jej płatności a przy 
wskazanym przez Zamawiającego zapisie, nie jest możliwe jego określenie. 
Faktury wysyłane są listem zwykłym i Wykonawca nie ma również wiedzy, w jakim 
terminie zostaną one doręczone. Nie ma też gwarancji,  że dane 
pomiarowo-rozliczeniowe przekazane przez OSD są poprawne.
 
Wobec powyższego Wykonawca proponuje zmianę zapisu na:
 
 "Należności wynikające z faktur VAT są płatne w terminie 30 dni od daty 
jej wystawienia  przez Wykonawcę. Wykonawca zobowiązany jest do doręczenia 
faktury na co najmniej 23 dni przed określonym terminem płatności. W razie 
niezachowania tego terminu, termin płatności wskazany w fakturze VAT zostanie 
automatycznie przedłużony o czas opóźnienia, przy czym fakt udokumentowania 
późnego doręczenia faktury ciąży na Zamawiającym."
 
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę zapisu §6 ust. 2 wzoru umowy
 
Pytanie 7 - Załącznik nr 4 do SIWZ §6 ust. 3
            Wykonawca nie ma możliwości wystawienia jednej faktury VAT dla 
wszystkich punktów poboru. W systemie wystawiane są faktury dla każdego punktu 
poboru i zestawienie zbiorcze z ich podsumowaniem.
 
Wnosimy o zastosowanie poniższego zapisu:
 
"Dla każdego okresu rozliczeniowego wystawiona będzie dla każdego punktu 
poboru oddzielna faktura VAT. Do faktur VAT wystawionych w tym samym dniu dla 
punktów poboru rozlicznych pod jednym numerem ewidencyjnym zostanie dołączone 
zbiorcze zestawienie."
 
Odpowiedź:
Proponowana przez Wykonawcę zmiana zapisów wzoru umowy jest zmianą nieistotną 
w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych, w związku z czym Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany zapisów w zależności od stosowanego systemu wystawiania faktur przez wybranego Wykonawcę w przedmiotowym postępowaniu z zastrzeżeniem konieczności udokumentowania ilości pobranej energii w poszczególnych punktach poboru energii i należności za pobraną energię w danym punkcie.
 
Pytanie 8 - Załącznik nr 4 do SIWZ §6 ust. 4 i § 8 ust. 3
Wykonawca wystawia faktury na podstawie danych i w okresach udostępnionych 
przez OSD. Zdarzają się sytuacje, że OSD nie udostępni danych 
pomiarowo-rozliczeniowych mimo, iż sam wystawi fakturę za dostawę energii 
elektrycznej lub udostępnia dane w innych okresach niż przekazane Wykonawcy.
 
Wykonawca nie może ponosić odpowiedzialności za działania OSD. Zamawiający ma 
prawo wniesienia reklamacji, jednakże reklamacja nie może zwalniać 
Zamawiającego z obowiązku zapłaty należności wynikających z faktur.
 
Wykonawca wnosi o modyfikacje zapisu do treści:
 
"Odczyty rozliczeniowe układów pomiarowo-rozliczeniowych i rozliczenia 
kosztów sprzedanej energii odbywać się będą w okresach udostępnionych przez 
OSD."oraz wykreślenie zapisu w § 8 ust. 3.
 
Odpowiedź: 
Zamawiający dokonał zmian w zapisach umowy w §6 ust. 4
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę zapisów w § 8 ust. 3 wzoru umowy.
 
Pytanie 9 - Załącznik nr 4 do SIWZ §6 ust. 5
Jeżeli obciążenie rachunku Zamawiającego nastąpi w dniu oznaczonym, jako 
termin płatności,  to wpłata może wpłynąć na konto bankowe Wykonawcy 
następnego dnia lub później i wtedy automatycznie zostaną naliczone niesłuszne 
odsetki za zwłokę.
Wykonawca wnosi o zmianę zapisu na:
 
"Terminem spełnienia świadczenia jest dzień uznania rachunku bankowego 
Wykonawcy."
 
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę zapisów w §6 ust. 5 wzoru umowy.
 
Pytanie 10 - Załącznik nr 4 do SIWZ §7 ust. 1 i 3
Wykonawca informuje, że rozpoczęcie dostawy energii elektrycznej możliwe jest 
po dokonaniu wypowiedzenia aktualnie obowiązujących umów oraz pozytywnie 
przeprowadzonym procesie zmiany sprzedawcy (zarówno dla obiektów, dla których 
proces dokonywany jest po raz pierwszy jak również obiektów, dla których 
proces był już przeprowadzany).
 
Wykonawca wnosi o zmianę zapisu do treści:
 
"Strony ustalają, że rozpoczęcie sprzedaży energii elektrycznej nastąpi 
od dnia 01.01.2014r., jednak nie wcześniej niż z dniem skutecznego rozwiązania 
dotychczasowych umów sprzedaży energii elektrycznej z poprzednim sprzedawcą i 
skutecznym przeprowadzeniu procesu zmiany sprzedawcy u OSD."
oraz wykreślenie ust. 3.
 
Odpowiedź:
Obowiązujące umowy dystrybucyjne, kompleksowe oraz na dostawę energii elektrycznej obowiązują do 31.12.2013r. w związku z czym Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę w/w zapisów wzoru umowy
 
Pytanie 11 - Załącznik nr 4 do SIWZ §7 ust. 10
Wykonawca informuje, że umowy w sprawie zamówień publicznych są co do zasady 
umowami zawieranymi na czas oznaczony zgodnie z art. 142 Ustawy PZP, a 
świadczenie Wykonawcy powinno być tożsame ze świadczeniem określonym w 
składanej przez niego ofercie. Na podstawie art. 144 Ustawy PZP zakazuje się 
dokonywania istotnych zmian do umowy w stosunku do treści oferty a zmiana 
terminu wykonywania umowy jest zmianą istotną.
 
Zamawiający ma możliwość odstąpienia od umowy zgodnie z art. 145 Ustawy PZP, 
natomiast możliwość dokonania rozwiązania umowy w czasie jej trwania bez 
podania istotnej przyczyny jest niedopuszczalna.
 
Wykonawca wnosi o wykreślenie powyższego zapisu umożliwiającego dokonanie 
wypowiedzenia umowy przez Zamawiającego.
 
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę zapisów w §7 ust. 10 wzoru umowy.
 
Pytanie 12 - Załącznik nr 4 do SIWZ §7 ust. 9
             Wykonawca informuje, że zgodnie z art. 6b ust. 2 Ustawy z dnia 26 
lipca 2013r. o zmianie ustawy - Prawo energetyczne oraz niektórych innych 
ustaw,  przedsiębiorstwo energetyczne wstrzymuje dostarczanie energii 
elektrycznej na żądanie sprzedawcy energii, jeżeli odbiorca zwleka z zapłatą 
za pobraną energię, co najmniej przez okres 30 dni po upływie terminu 
płatności.
            Z uwagi na sprzeczność i mniej korzystny dla Wykonawcy niż określa 
to ustawa zapis zawarty w §7 ust. 9, Wykonawca wnosi o jego stosowną 
modyfikację w celu dostosowanie go do zapisów ustawy.
 
Odpowiedź:
Zamawiający dostosował wzór umowy do obowiązujących przepisów.
 
Pytanie 13 - Załącznik nr 4 do SIWZ §7 ust. 10 i §8 ust. 2
 
Wykonawca informuje, że rozwiązanie terminowej umowy w świetle ustawy Prawo 
zamówień publicznych jest niedopuszczalne, ponadto zawarty w §7 ust. 10 zapis 
wskazujący na brak ponoszenia jakichkolwiek kosztów i odszkodowań w przypadku 
rozwiązania umowy przez Zamawiającego jest sprzeczny z zapisem §8 ust. 2, w 
którym określona została wysokość kary umownej jaką ma zapłacić Zamawiający 
Wykonawcy za odstąpienie od umowy.
Wykonawca wnosi o wykreślenie z §7 ustępu 10.
 
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę zapisów w §7 ust. 10 wzoru umowy.

 

Pytanie 14

Proszę o wykreślenie z par. 6 ust. 4 i z par. 8 ust. 3. W tym miejscu wskazujemy , iż Wykonawca nie dokonuje odczytów liczników i na tej podstawie nie wystawia faktur. Faktury wystawiane są na podstawie danych o zużyciu przekazywanych przez Państwa Operatora na Platformę Wymiany Informacji. Taka zasada obowiązuje wszystkich potencjalnych Wykonawców. Po otrzymaniu takich danych od Operatora Wykonawca wystawia fakturę. Wykonawca może zgodzić się na zapis : „Okres rozliczeniowy za pobraną energię elektryczną dostosowany będzie do okresów przekazywania od OSD. Faktury wystawiane będą niezwłocznie po otrzymaniu danych od OSD” Niezrozumiały jest dla nas zapis w którym Zamawiający daje sobie prawo do nieopłacenia faktury za zużytą energię i dodatkowo obciążenia Wykonawcy karami np. w przypadku nie dokonania odczytów w okresach stosowanych przez OSD.

 
Odpowiedź:
Zamawiający dokonał zmian w zapisach umowy w §6 ust. 4
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę zapisów w § 8 ust. 3 wzoru umowy.

 

 

Pytanie  15

Wnosimy o następującą modyfikację par. 6 ust. 5: „Za dzień zapłaty przyjmuje się datę uznania rachunku bankowego Wykonawcy”.

Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę zapisów w §6 ust. 5 wzoru umowy.

 

Pytanie 16

Wnosimy o dopisanie do par. 7 ust. 1 treści: „jednak nie wcześniej niż po pozytywnie przeprowadzonym procesie zmiany sprzedawcy przez OSD” .  Do formalnego rozpoczęcia sprzedaży niezbędne jest uzyskanie pozytywnej weryfikacji zmiany sprzedawcy u OSD.

 

Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę zapisów w §7 ust. 1 wzoru umowy.

 

Pytanie 17

Proszę o wykreślenie z par. 8 ust. 4.

 
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę zapisów w §8 ust. 4 wzoru umowy.

 

Pytanie 18

Wnosimy o dopisanie do par. 9 ust.1: „z wyłączeniem zmian ujętych w par.5 ust.2”  Zmiany w tym zakresie powinny następować z dniem wejścia w życie odpowiednich przepisów

 
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę zapisów w §9 ust. 1 wzoru umowy.

 

Pytanie 19

Czy obiekt w grupie taryfowej B21 ma układ pomiarowy dostosowany do zmiany sprzedawcy?

 
Odpowiedź:

Obiekt w grupie taryfowej B21 ma dostosowany układ pomiarowy do zmiany sprzedawcy.

 

Pytanie 20

Czy obecnie obowiązujące umowy: sprzedaży; dystrybucyjne ; kompleksowe

Zawarte są na czas nieokreślony czy na czas określony?

Jaki jest okres wypowiedzenia w umowach sprzedaży?

 
Odpowiedź:

Wszystkie umowy sprzedaży; dystrybucyjne ; kompleksowe są zawarte z terminem ważności do 31.12.2013 roku.

 

Pytanie 21

Proszę o podanie nazwy obecnego sprzedawcy energii elektrycznej w punktach w których następuje kolejna zmiana sprzedawcy.

 

Odpowiedź:

Obecnym sprzedawcą energii jest firma ENEGA- OBRÓT S.A. z siedzibą w Gdańsku,
80-870 Gdańsk, ul. Mikołaja Reja 29. Obecnie obowiązujące umowy zawarte są na czas oznaczony do dnia 31.12.2013r.

 

Pytanie 22

Czy Zamawiający udzieli Wykonawcy stosownego pełnomocnictwa do reprezentowania przed OSD w kwestiach związanych ze zgłoszeniem umowy sprzedaży oraz zawarciem nowej umowy dystrybucyjnej.

 

Odpowiedź:
Zamawiający udzieli Wykonawcy stosownego pełnomocnictwa do reprezentowania przed OSD w kwestiach związanych ze zgłoszeniem umowy sprzedaży. Zawarcie umów dystrybucyjnych nie jest przedmiotem niniejszego postępowania.

 

 

Pytanie 23

Czy Zamawiający w wymaganym terminie przekaże Wykonawcy wszelkie informacje niezbędne do dokonania procedury zmiany sprzedawcy?

 

Odpowiedź:

Zamawiający przekaże Wykonawcy wszelkie informacje niezbędne do dokonania procedury zmiany sprzedawcy.

 

 

 

Pytanie 24

W związku z planowanymi zmianami przepisów wykonawczych do ustawy Prawo energetyczne, nakładających na sprzedawcę energii elektrycznej dodatkowe obowiązki związane z zakupem praw majątkowych lub certyfikatami dotyczącymi efektywności energetycznej, które to będą miały odzwierciedlenie w końcowej cenie energii elektrycznej, w chwili obecnej sprzedawcy energii elektrycznej uwzględniają w cenie ofertowej ryzyko wprowadzenia przedmiotowych obowiązków. Jeżeli zatem jesteście Państwo zainteresowani otrzymaniem oferty obejmującej najniższą w chwili obecnej cenę jednostkową energii, pomniejszoną o powyższe ryzyko, konieczne jest uzupełnienie zapisów IPU  o następującą treść: W przypadku zmiany Ustawy oraz przepisów wykonawczych , wprowadzających dodatkowe obowiązki związane z zakupem praw majątkowych lub certyfikatami dotyczącymi efektywności  energetycznej, ceny energii elektrycznej, o których mowa w umowie ulegną zmianie w odniesieniu do kosztów wynikających z obowiązków nałożonych właściwymi przepisami, od dnia ich wejścia w życie.

 
Odpowiedź:

Cenę oferowaną w ofercie należy obliczyć zgodnie z zapisami specyfikacji istotnych warunków zamówienia .

 

W związku z powyższym informuję, że wprowadzono zmiany  treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia w zakresie wzoru umowy, w związku z czym Zamawiający na podstawie art. 38 ust. 6 oraz zgodnie z art.12a ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013r. poz. 907)  przedłuża termin składania ofert do dnia 15 października 2013 roku do godziny 10:00.

Otwarcie ofert nastąpi w dniu 15 października 2013 roku o godzinie 10:30

                                                                                                                   Wójt Gminy Dmosin
                                                                                                                        Danuta Supera

Załączniki

1) Wzór umowy.

Załączniki

Rejestr zmian

Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Alicja Włodarczyk - inspektor d/s zamówień publicznych
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 09 października 2013 15:40
Dokument wprowadzony do BIP przez: Alicja Włodarczyk
Ilość wyświetleń: 2219
09 października 2013 15:45 (Alicja Włodarczyk) - Dodanie załącznika [wzor_umowy_09102013_zal_nr4.doc] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
09 października 2013 15:43 (Alicja Włodarczyk) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
09 października 2013 15:40 (Alicja Włodarczyk) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)