Przetargi - archiwum

Remont budynku świetlicy w Osinach

Dmosin: Remont budynku świetlicy w Osinach
Numer ogłoszenia w BZP: 364552 - 2009; data zamieszczenia: 19.10.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Dmosin , Dmosin 9, 95-061 Dmosin, woj. łódzkie, tel. 046 8747485, faks 046 8746294.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont budynku świetlicy w Osinach.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia obejmuje: Roboty remontowe budynku świetlicy w Osinach w zakresie robót budowlanych, sanitarnych i elektrycznych oraz zagospodarowania terenu wokół budynku zgodnie z dokumentacją projektową, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót oraz przedmiarem robót. Podstawowe dane techniczne budynku: Powierzchnia zabudowy -192,30m2 , Powierzchnia użytkowa- 331,15m2, Kubatura - 1.421,90m2 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi dokumentacja projektowa , specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót oraz przedmiar robót stanowiące załącznik nr 1 do siwz..

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.00.00-2, 45.33.00.00-9, 45.31.12.00-2, 45.11.12.91-4.

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

 

II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2010.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

Informacja na temat wadium: Zamawiajacy wymaga wniesienia wadium w wysokości 15.000,00 PLN

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału określone w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp. 1.1. Spełnienie warunków udziału odnoszących się do posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia, dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia oraz sytuacji finansowej i ekonomicznej zostanie ocenione według poniższych zasad : 1) udokumentowane należyte wykonanie, w ciągu ostatnich 5 lat przed dniem wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, robót budowlanych odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia. (z podaniem ich wartości, dat wykonania oraz odbiorców). 2) dysponowaniem w celu wykonania zamówienia przynajmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi o specjalności: a) konstrukcyjno-budowlanej, b) instalacyjnej w zakresie instalacji sanitarnej, c) instalacyjnej w zakresie instalacji elektrycznej. 3) ubezpieczenie Wykonawcy od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności o wartości nie mniejszej niż 500 000 PLN. 2. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach dołączonych do oferty..
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków w niniejszym postępowaniu Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 - Wykonawca składa oświadczenia, których wzór stanowią Załącznik Nr 3 oraz Załącznik Nr 4 do SIWZ. 1. W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada uprawnienia do określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust.1 ustawy do oferty dołączyć należy: 1) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2) Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego, potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, 3) Aktualne zaświadczenie oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenie że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 2. W celu potwierdzenia spełnienia warunku posiadania przez Wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia do oferty dołączyć należy: 1) Wykaz wykonanych w ciągu ostatnich 5 lat przed dniem wszczęciem postępowania tj. przed datą publikacji ogłoszenia o zamówieniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, robót budowlanych odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, dat wykonania oraz odbiorców. Do wykazu Wykonawca zobowiązany jest dołączyć dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie (referencje, protokoły odbioru, itp.) Wykaz należy sporządzić zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik Nr 2 do SIWZ. 2) Dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień budowlanych do kierowania robotami budowlanymi przez wskazane osoby w zakresie niezbędnym do wykonania zamówienia w specjalnościach: 1) konstrukcyjno-budowlanej, 2) instalacyjnej w zakresie instalacji sanitarnych, 3)instalacyjnej w zakresie instalacji elektrycznych, oraz zaświadczenia, wydane przez właściwą izbę samorządu zawodowego (Okręgową Izbę Inżynierów Budownictwa), potwierdzające wpis danej osoby na listę członków właściwej izby. Wykaz należy sporządzić zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik Nr 5 do SIWZ. Jeżeli w wykazie o którym mowa w pkt.2.ppkt. 2 Wykonawca wskazał osoby , którymi będzie dysponował należy dołączyć do wykazu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia. 3. W celu potwierdzenia spełnienia warunku znajdowania się przez Wykonawcę w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia do oferty dołączyć należy: 1) Polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności o wartości nie mniejszej niż 500 000 PLN. Przy składaniu ofert przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Wykonawcy mogą złożyć jedną wspólną polisę potwierdzającą, że wszyscy Wykonawcy są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności o wartości nie mniejszej niż 500 000 PLN..

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

 

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.

 

IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.dmosin.bazagmin.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: W siedzibie Zamawiającego w Urzedzie Gminy w Dmosinie , Dmosin 9, 95 - 061 Dmosin, pokój nr 15a.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 09.11.2009 godzina 10:30, miejsce: Gmina Dmosin, Dmosin 9, 95 - 061 Dmosin, pokój nr 15a.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej z Programu Rozwój Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 w ramach działania Odnowa i rozwój wsi..

                                                                                                                       Wójt Gminy Dmosin

                                                                                                                           Danuta Supera

 

______________________________________________

 

 

Dmosin 5 listopada 2009r.

 

                                                Wszyscy Wykonawcy

 

            W związku z zapytaniem do specyfikacji istotnych warunków zamówienia 
w postępowaniu przetargowym pn.: „Remont budynku świetlicy w Osinach”, Zamawiający na podstawie art. 38 ust.2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych
(t.j. Dz. U. z 2007 r., Nr 223, poz. 1655, z późn. zm.) przekazuje treść zapytań
wraz z wyjaśnieniem dotyczących.

 

Pytanie 1) o treści:

„Warunków  udziału w postępowaniu:

W rozdziale 11 pkt 1.1. ppkt 1 siwz zamawiający zawarł następującą treść: ”udokumentowane należyte wykonanie, w ciągu ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  - w tym okresie, robót budowlanych odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia  (z podaniem ich wartości , dat wykonania  i oraz odbiorców)”  

Proszę o wyjaśnienie jaką wartość wykonanych robót wskazaną w ofercie przez wykonawcę zamawiający uzna za wartość odpowiadającą robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia czy będzie to robota o wartości 100.000zł czy np. 500.000zł czy np. 1.000.000zł Z opisu warunków wykonawca powinien mieć możliwość już na etapie przygotowania oferty powziąć wiadomość czy będzie spełniał dany warunek.”

 

Odpowiedź:

W odpowiedzi na pytanie zamawiający doprecyzował warunek udziału w postępowaniu
w zakresie posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia i w związku z tym
Rozdział 11 pkt. 1.1.  ppkt.1 w siwz  otrzymuje brzmienie:

    „udokumentowane należyte wykonanie, w ciągu ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, robót budowlanych odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówieniaWykazać należy wykonanie co najmniej jednej roboty budowlanej, która swoim charakterem odpowiada zakresowi robót wskazanemu w dokumentacji projektowej  o wartości nie mniejszej niż 500.000,00zł  (z podaniem ich wartości, dat wykonania oraz miejsca wykonywania).”

 

 

 

oraz rozdział 12 pkt. 2 , ppkt. 1 otrzymuje brzmienie:

  Wykaz wykonanych w ciągu ostatnich 5 lat przed dniem wszczęciem postępowania tj. przed datą publikacji ogłoszenia o zamówieniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, robót budowlanych odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, dat wykonania oraz miejsca wykonania. Wykazać należy wykonanie co najmniej jednej roboty budowlanej, która swoim charakterem odpowiada zakresowi robót wskazanemu w dokumentacji projektowej  o wartości nie mniejszej niż 500.000,00zł.. Do wykazu Wykonawca zobowiązany jest dołączyć dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie (referencje lub protokoły odbioru, itp.) Wykaz należy sporządzić zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik Nr 2  do niniejszej SIWZ.

 

Pytanie 2) o treści:

„Przedłużenie terminu związania ofertą

Zapis w rozdziale 14 pkt 2 siwz jest niezgodny z brzmieniem art. 85 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (powinno być 3 dni a jest. 7).”

Odpowiedź:

Zamawiający na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych zmienia zapis specyfikacji istotnych warunków zamówienia w rozdziale 14 pkt 2 specyfikacji istotnych warunków zamówienia, który otrzymuje brzmienie:


 „W uzasadnionych przypadkach, co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą, Zamawiający może tylko raz zwrócić się do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni.”

 

Pytanie 3) o treści:

„Sposób obliczania ceny

W siwz występują zapisy wskazujące na przyjęcie ceny kosztorysowej w ofercie oraz związanego z tym przyjętego wynagrodzenia kosztorysowego, jak i zapisy wskazujące na przyjęcie ceny ryczałtowej oraz związanego z nią wynagrodzenia ryczałtowego.

Na cenę ryczałtową wskazują następujące zapisy:

-W rozdziale 18 pkt 1 siwz: „W razie zaistnienia rozbieżności pomiędzy różnymi częściami dokumentacji projektowej, przedmiarami robót, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót lub Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, ceną należy objąć najszerszy zakres.”

-W rozdziale 18pkt 2 siwz: „Cena oferty uwzględnia wszystkie zobowiązania, musi być podana w PLN cyfrowo i słownie, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku  z wyodrębnieniem należnego podatku VAT - jeżeli występuje”.

-W rozdziale 18 pkt 4 siwz : Cena nie ulega zmianie przez okres ważności oferty (związania ofertą) oraz jest niezmienna  przez okres realizacji umowy”.

- W § 3 istotnych postanowień umowy:

„2.  Wynagrodzenie, o którym mowa w ust. 1, obejmuje wszystkie koszty związane
z realizacją robót objętych dokumentacją projektową i specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót w szczególności koszty materiałów, ubezpieczenia, wynagrodzenia podwykonawców a także koszty usuwania wad w okresie rękojmi i gwarancji,  w okresie gwarancji i rękojmi, koszty rozbiórki istniejących na placu budowy obiektów, fundamentów, nawierzchni i nieczynnych instalacji kolidujących z wykonywanym przedmiotem zamówienia wraz z wywiezieniem materiałów z rozbiórki.

3. Ustala się, że wynagrodzenie uwzględnia wszystkie obowiązujące w Polsce podatki, włącznie z podatkiem VAT oraz opłaty celne i inne opłaty związane z przygotowaniem i wykonaniem robót, usuwaniem wad i usterek

4. Wynagrodzenie obowiązywać będzie niezależnie od faktycznych warunków występujących podczas robót, ich zmian podczas wykonywania robót oraz w okresie gwarancji i rękojmi.”

 

Na cenę kosztorysową wskazują następujące zapisy:

-W rozdziale 18 pkt 1 siwz: „Cenę oferty należy obliczyć metodą kalkulacji szczegółowej na podstawie załączonych do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, przedmiarów robót oraz dokumentacji projektowej”.

- W §3 istotnych postanowień umowy: „Za wykonanie przedmiotu umowy określonego w §1 zgodnie z oferta wykonawcy ustala się wynagrodzenie kosztorysowe na kwotę netto....”

 

- W §6 pkt 2 istotnych postanowień umowy: „Podstawą wystawienia faktury częściowej będzie protokół odbioru częściowego sporządzony na podstawie kosztorysu powykonawczego w trybie określonym w §5 ust 2”

 

Odpowiedź:

W związku z rozbieżnościami w zapisach siwz zamawiający informuje , że cena oferty będzie ceną ryczałtową w związku z tym zapis rozdziału 18 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

 

1. Cena  oferty będzie ceną ryczałtową w rozumieniu art. 632 paragraf  1  Kodeksu

    Cywilnego.

a) cena  musi zawierać wszystkie koszty związane z realizacją zadania wynikające   wprost z przedmiaru robót, dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania
i odbioru robót  w tym koszty materiałów, sprzętu, dostawy jak również koszty tj.: podatek VAT,      wszelkich robót przygotowawczych, porządkowych, koszty projektu organizacji  placu budowy wraz z jego organizacją i późniejszą likwidacją w tym koszt             wywozu materiałów pochodzących z rozbiórki,  wszelkie koszty utrzymania    zaplecza budowy, koszty związane z  zabezpieczeniem  i            oznakowaniem prowadzonych robót, z odbiorami       wykonanych robót,   plan     bezpieczeństwa i ochrony         zdrowia, koszt płatnych prób, badań, pomiarów
i odbiorów technicznych, koszt obsługi geodezyjnej w trakcie robót i wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej pomiarów i odbiorów technicznych, koszt wykonania dokumentacji  powykonawczej  oraz inne koszty wynikające z umowy, która stanowi załącznik  do niniejszej  specyfikacji;”

 

 

Pytanie 4 o treści:

„Przedmiaru robót

Załączony przedmiar robót nie spełnia wymagań określonych w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego.

Zamawiający wskazał podstawę  wyceny (KNNR) oraz nie wskazał odniesienia do właściwych pozycji specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych. KNNR-y mogą zostać podane w przedmiarze jedynie jako kod pozycji w przedmiaru, a nie jako podstawa wyceny.”

Odpowiedź

W załączeniu właściwy przedmiar robót.

 

Pytanie 5 o treści:

„Żądania obliczenia ceny metodą kalkulacji szczegółowej.

W rozdziale 16 pkt 3 siwz zamawiający zażądał złożenie do oferty kosztorysu ofertowego zgodnego z przedmiarami robót, natomiast w rozdziale 18 pkt 1 siwz nałożył na wykonawców obowiązek obliczenia ceny metodą kalkulacji szczegółowej. Z żądanych zapisów siwz oraz istotnych warunków umowy nie wynika , by wykonanie i złożenie kosztorysu ofertowego metodą kalkulacji szczegółowej było do czegokolwiek potrzebne zamawiającemu.  Czy wykonawca wobec powyższego musi załączyć do oferty kosztorys ofertowy wykonany metodą kalkulacji szczegółowej czy uproszczonej?

 

W związku z faktem, że obowiązujące zapisy siwz nie pozwalają wykonawcy na sporządzenie oferty z należytą starannością proszę o niezwłoczne udzielenie wyjaśnień w ww. kwestiach oraz wprowadzenie niezbędnych zmian do treści siwz.”

 

Odpowiedź:

Zamawiający skreśla zapis siwz rozdziału 16 pkt.3 i zmienił zapis rozdziału 18 ust. 1 siwz. o brzmieniu podanym w odpowiedzi do pytania 3.

 

 

            Zamawiający informuje, że na podstawie art. 38 ust. 4 zmienił zapisy specyfikacji istotnych warunków w związku z czym przekazuje obowiązujący ujednolicony tekst zmienionej specyfikacji istotnych warunków zamówienia, przy czym  
- tekst skreślony oznacza usunięte zapisy ze specyfikacji istotnych warunków zamówienia
( tekst skreślony )    

tekst zaznaczony na zielono oznacza wprowadzone zmiany w specyfikacji istotnych warunków zamówienia..

 

Jednocześnie Zamawiający przekazuje obowiązujący zmieniony wzór umowy.

 

 

            W prowadzonym postępowaniu w trybie przetargu nieograniczonym wprowadzone zmiany treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia prowadzą do zmiany treści ogłoszenia w związku z czym Zamawiający na podstawie art. 12a ust.1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz., 1655, zmiany: Dz. U z 2008 r. nr 171, poz.1058) przedłuża termin składania ofert do dnia 18 listopada 2009r. do godziny 10:00 .

 

Wójt Gminy Dmosin

  Danuta Supera

 

Numer ogłoszenia: 386726 - 2009; data zamieszczenia: 05.11.2009

OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA

Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu.

Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 364552 - 2009 data 19.10.2009 r.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Dmosin, Dmosin 9, 95-061 Dmosin, woj. łódzkie, tel. 046 8747485, fax. 046 8746294.

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU

II.1) Tekst, który należy zmienić:

·                  Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: III.2).

·                  W ogłoszeniu jest: III.2) WARUNKI UDZIAŁU Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału określone w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp. 1.1. Spełnienie warunków udziału odnoszących się do posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia, dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia oraz sytuacji finansowej i ekonomicznej zostanie ocenione według poniższych zasad : 1) udokumentowane należyte wykonanie, w ciągu ostatnich 5 lat przed dniem wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, robót budowlanych odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia. (z podaniem ich wartości, dat wykonania oraz odbiorców). 2) dysponowaniem w celu wykonania zamówienia przynajmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi o specjalności: a) konstrukcyjno-budowlanej, b) instalacyjnej w zakresie instalacji sanitarnej, c) instalacyjnej w zakresie instalacji elektrycznej. 3) ubezpieczenie Wykonawcy od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności o wartości nie mniejszej niż 500 000 PLN. 2. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach dołączonych do oferty.. Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków w niniejszym postępowaniu Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 - Wykonawca składa oświadczenia, których wzór stanowią Załącznik Nr 3 oraz Załącznik Nr 4 do SIWZ. 1. W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada uprawnienia do określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust.1 ustawy do oferty dołączyć należy: 1) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2) Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego, potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, 3) Aktualne zaświadczenie oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenie że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 2. W celu potwierdzenia spełnienia warunku posiadania przez Wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia do oferty dołączyć należy: 1) Wykaz wykonanych w ciągu ostatnich 5 lat przed dniem wszczęciem postępowania tj. przed datą publikacji ogłoszenia o zamówieniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, robót budowlanych odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, dat wykonania oraz odbiorców. Do wykazu Wykonawca zobowiązany jest dołączyć dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie (referencje, protokoły odbioru, itp.) Wykaz należy sporządzić zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik Nr 2 do SIWZ. 2) Dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień budowlanych do kierowania robotami budowlanymi przez wskazane osoby w zakresie niezbędnym do wykonania zamówienia w specjalnościach: 1) konstrukcyjno-budowlanej, 2) instalacyjnej w zakresie instalacji sanitarnych, 3)instalacyjnej w zakresie instalacji elektrycznych, oraz zaświadczenia, wydane przez właściwą izbę samorządu zawodowego (Okręgową Izbę Inżynierów Budownictwa), potwierdzające wpis danej osoby na listę członków właściwej izby. Wykaz należy sporządzić zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik Nr 5 do SIWZ. Jeżeli w wykazie o którym mowa w pkt.2.ppkt. 2 Wykonawca wskazał osoby , którymi będzie dysponował należy dołączyć do wykazu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia. 3. W celu potwierdzenia spełnienia warunku znajdowania się przez Wykonawcę w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia do oferty dołączyć należy: 1) Polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności o wartości nie mniejszej niż 500 000 PLN. Przy składaniu ofert przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Wykonawcy mogą złożyć jedną wspólną polisę potwierdzającą, że wszyscy Wykonawcy są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności o wartości nie mniejszej niż 500 000 PLN...

·                  W ogłoszeniu powinno być: III.2) WARUNKI UDZIAŁU Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału określone w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp. 1.1. Spełnienie warunków udziału odnoszących się do posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia, dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia oraz sytuacji finansowej i ekonomicznej zostanie ocenione według poniższych zasad : 1) udokumentowane należyte wykonanie, w ciągu ostatnich 5 lat przed dniem wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, robót budowlanych odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia - Wykazać należy wykonanie co najmniej jednej roboty budowlanej, która swoim charakterem odpowiada zakresowi robót wskazanemu w dokumentacji projektowej o wartości nie mniejszej niż 500.000,00zł (z podaniem ich wartości, dat wykonania oraz miejsca wykonywania). 2) dysponowaniem w celu wykonania zamówienia przynajmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi o specjalności: a) konstrukcyjno-budowlanej, b) instalacyjnej w zakresie instalacji sanitarnej, c) instalacyjnej w zakresie instalacji elektrycznej. 3) ubezpieczenie Wykonawcy od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności o wartości nie mniejszej niż 500 000 PLN. 2. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach (wymaganych przez Zamawiającego i podanych w SIWZ) dołączonych do oferty. Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunku udziału: Wykaz oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków w niniejszym postępowaniu Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 - Wykonawca składa oświadczenia, których wzór stanowią Załącznik Nr 3 oraz Załącznik Nr 4 do niniejszej SIWZ. 1. W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada uprawnienia do określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust.1 ustawy do oferty dołączyć należy: 1) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2) Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego, potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, 3) Aktualne zaświadczenie oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenie że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 2. W celu potwierdzenia spełnienia warunku posiadania przez Wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia do oferty dołączyć należy: 1) Wykaz wykonanych w ciągu ostatnich 5 lat przed dniem wszczęciem postępowania tj. przed datą publikacji ogłoszenia o zamówieniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, robót budowlanych odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, dat wykonania oraz odbiorców miejsca wykonywania. Wykazać należy wykonanie co najmniej jednej roboty budowlanej, która swoim charakterem odpowiada zakresowi robót wskazanemu w dokumentacji projektowej o wartości nie mniejszej niż 500.000,00zł. Do wykazu Wykonawca zobowiązany jest dołączyć dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie (referencje, protokoły odbioru, itp.) Wykaz należy sporządzić zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik Nr 2 do niniejszej SIWZ. 2) Dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień budowlanych do kierowania robotami budowlanymi przez wskazane osoby w zakresie niezbędnym do wykonania zamówienia w specjalnościach: 1) konstrukcyjno-budowlanej, 2) instalacyjnej w zakresie instalacji sanitarnych, 3)instalacyjnej w zakresie instalacji elektrycznych, oraz zaświadczenia, wydane przez właściwą izbę samorządu zawodowego (Okręgową Izbę Inżynierów Budownictwa), potwierdzające wpis danej osoby na listę członków właściwej izby. Wykaz należy sporządzić zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik Nr 5 do niniejszej SIWZ. Jeżeli w wykazie o którym mowa w pkt.2.ppkt. 2 Wykonawca wskazał osoby , którymi będzie dysponował należy dołączyć do wykazu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia. 3. W celu potwierdzenia spełnienia warunku znajdowania się przez Wykonawcę w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia do oferty dołączyć należy: 1) Polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności o wartości nie mniejszej niż 500 000 PLN. Przy składaniu ofert przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Wykonawcy mogą złożyć jedną wspólną polisę potwierdzającą, że wszyscy Wykonawcy są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności o wartości nie mniejszej niż 500 000 PLN..

·                  Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: IV. 3.4).

·                  W ogłoszeniu jest: IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 09.11.2009 godzina 10:30, miejsce: Gmina Dmosin, Dmosin 9, 95 - 061 Dmosin, pokój nr 15a..

·                  W ogłoszeniu powinno być: IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.11.2009 godzina 10:30, miejsce: Gmina Dmosin, Dmosin 9, 95 - 061 Dmosin, pokój nr 15a..

 

Wójt Gminy Dmosin

Danuta Supera

 

______________________________________

 

 

Załączniki

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 19.10.2009
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Alicja Włodarczyk - inspektor d/s zamówień publicznych
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 19 października 2009 12:41
Dokument wprowadzony do BIP przez: Anna Kantorska
Ilość wyświetleń: 3333
06 listopada 2009 08:46 (Anna Kantorska) - Zmiana treści dokumnetu.
06 listopada 2009 08:39 (Anna Kantorska) - Zmiana treści dokumnetu.
06 listopada 2009 08:36 (Anna Kantorska) - Dodanie załącznika.