Przetargi - archiwum

Budowa oczyszczalni ścieków komunalnych w miejscowości Dmosin Drugi

Dmosin: Budowa oczyszczalni ścieków komunalnych w miejscowości Dmosin Drugi
Numer ogłoszenia: 103687 - 2008; data zamieszczenia: 16.05.2008
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Dmosin, Dmosin 9, 95-061 Dmosin, woj. łódzkie, tel. 046 8747485, fax 046 8746294.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OPIS

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa oczyszczalni ścieków komunalnych w miejscowości Dmosin Drugi.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane, odwołanie przysługuje.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest budowa mechaniczno - biologicznej oczyszczalni ścieków działającej w oparciu o nitryfikująco-denitryfikujący osad czynny z tlenową stabilizacją osadu o wydajności hydraulicznej Q śr d = 140 m3/d wraz z uzyskaniem w imieniu i na rzecz Zamawiającego pozwolenia na użytkowanie obiektu. Planuje się, że realizacja oczyszczalni przebiegać będzie w jednym etapie. Realizacja będzie polegała na wybudowaniu następujących obiektów: 1. Reaktora biologicznego w postaci okrągłego zbiornika żelbetowego, 2. Budynku techniczno - socjalnego, 3. Pompowni ścieków z kratką koszową, 4. Punkt zlewny z tacą najazdową z separatorem zanieczyszczeń 5. Zbiorniki uśredniające 6. Zbiorniki osadu 7. Rurociągi technologiczne 8. Studnia pomiarowa 9. Agregat prądotwórczy 10. Ogrodzenie terenu, drogi

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.25.22.00-0, 45.23.24.21-9, 45.11.12.00-0, 45.26.23.00-4, 45.26.23.10-7, 45.44.20.00-7, 45.26.25.00-6, 45.26.23.21-7, 45.42.11.60-3, 45.41.10.00-4, 45.43.00.00-0, 45.42.11.00-5, 45.44.21.00-8, 45.33.22.00-5, 45.33.23.00-6, 45.31.57.00-5, 45.31.00.00-3, 45.23.13.00-8, 45.23.33.20-8, 45.23.32.20-7.

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.

 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: data zakończenia: 30.09.2009.

 SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

·                  Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 45.000 PLN.

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

·                  Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek poosiadania takich uprawnień, 2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym, tj. wykonali w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum 3 roboty budowlane odpowiadające swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot, 3) dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, którzy posiadają, wymagane przepisami prawa budowlanego, uprawnienia budowlane niezbędne do kierowania robotami budowlanymi w specjalnościach: a) konstrukcyjno-budowlanej, b) instalacyjnej w zakresie sieci i instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, c) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń kanalizacyjnych, Ponadto osoby te muszą przynależeć do właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa i posiadać wymagane, aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej, co daje prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie. 4) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, 5) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia. Ocena spełnienia warunków zostanie dokonana na podstawie oświadczeń i dokumentów złożonych przez wykonawców w ofercie. Sposób dokonywania oceny oparty będzie na zasadzie spełnia/nie spełnia.

·                  Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Do oferty należy dołączyć następujące dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnianie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu: 1 podpisane oświadczenie o spełnianiu wymagań określone wart. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo Zamówień Publicznych. W przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie, oświadczenie musi być złożone przez każdy podmiot - zgodnie z załącznikiem Nr 2 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, 2. aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie, właściwe dokumenty muszą być złożone przez każdy podmiot, 3. aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu- wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. W przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie, właściwe dokumenty muszą być złożone przez każdy podmiot, 4. aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy (Uzp), wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem termin składania ofert; W przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie, właściwe dokumenty muszą być złożone przez każdy podmiot, 5 aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym wart. 24 ust. l pkt 9 ustawy (Uzp), wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie, właściwe dokumenty muszą być złożone przez każdy podmiot, 6. wykaz wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie. Należy podać minimum 3 roboty budowlane, potwierdzone referencjami zamawiającego wraz z informacją na temat realizacji oczyszczalni i jej eksploatacji (z uwzględnieniem okresu gwarancyjnego), 7. wykaz osób i podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nichczynności; stwierdzających, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. Do wykazu należy dołączyć uprawnienia budowlane osób przewidzianych do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zw. z realizacją przedmiotu zamówienia wraz z aktualnym zaświadczeniem o ich przynależności do izby samorządu zawodowego inżynierów budownictwa. 8. informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w którym wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; W przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie dokument musi złożyć każdy podmiot. Zamawiający wymaga, aby wykonawca lub podmioty występujące wspólnie, posiadał/y/ środki własne lub zdolność kredytową z uwzględnieniem potrącenia na inne zobowiązania umowne, na kwotę nie mniejszą niż 40 % podanej w ofercie wartości brutto wykonania przedmiotu zamówienia, 9. polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności.W przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie dokument musi złożyć każdy podmiot. Zamawiający wymaga, aby kwota ubezpieczenia wykonawcy lub podmiotów występujących wspólnie wynosiła łącznie, co najmniej do wysokości 50 % wartości ceny ofertowej brutto przedstawionej w ofercie.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.

 

IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.dmosin.bazagmin.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Gmina Dmosin, Dmosin 9, 95-061 Dmosin.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 09.06.2008 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Dmosin, Dmosin 9, 95-061 Dmosin, pokój nr 15a.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

__________________

SPROSTOWANIE  do niniejszego ogłoszenia , które zostało wysłane do Urzędu Zamówień Publicznychw dniu 16-05-2008r. i zarejestrowane pod numerem 130180/2008

 

 

 W ogłoszeniu jest:

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.dmosin.bazagmin.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Gmina Dmosin, Dmosin 9, 95-061 Dmosin.

W ogłoszeniu winno być                                                                                          

                                                                           

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.dmosin.bazagmin.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Gmina Dmosin, Dmosin 9, 95-061 Dmosin. Koszt uzyskania Specyfikacji istotnych warunków zamówienia w wersji papierowej wynosi 900,00 PLN

 

__________________________________________________________________________

 

 

Dmosin, 21.05.2008 r.

                                                                 

                          

 

                                                                  Wszyscy uczestnicy postępowania

 

 

Z.P. 341/3/1/08

 

WYJAŚNIENIE TREŚCI SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

 

       dot. postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonego w trybie przetargu   

              nieograniczonego, którego przedmiotem zamówienia jest: Budowa oczyszczalni ścieków

             komunalnych w miejscowości Dmosin Drugi”.

 

 

 

Na podst. art. 38 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2006 r., Nr 164, poz. 1163, z późn. zm.) zamawiający przekazuje treść wyjaśnień specyfikacji istotnych warunków zamówienia, o które to w dniu 19.05.2008 r., zwrócił się jeden z Wykonawców w niniejszym postępowaniu.

 

Pytania i odpowiedzi:

 

Pytanie 1:

„Czy w świetle znowelizowanego art. 30 Prawa zamówień publicznych wymienione w specyfikacji wyroby budowlane powinny spełniać wymagania wynikające z Polskich Norm przenoszących normy europejskie PN-EN (normy zharmonizowane), a w szczególności dla:

-          przepompowni ścieków, wymagania normy PN-EN 12050-1:2002,

-          zaworów zwrotnych, wymagania normy PN-EN 12050-4:2002

-          studzienek kanalizacyjnych z betonu, wymagania normy PN-EN 1917;2004”?

 

 

Odpowiedź:

Jednym z warunków odbioru przedmiotu zamówienia będzie przedstawienie przez wykonawcę deklaracji zgodności z obowiązującymi normami na materiały budowlane wbudowane i zastosowane na budowie.

 

Pytanie 2:

„W myśl art. 8 ust. 5 ustawy o systemie zgodności z dnia 30.08.2002 r. i jej nowelizacji z dnia 15.12.2006 r. zabrania się wprowadzania do użytku i do obrotu wyrobów nieposiadających oznakowania zgodności z wymaganiami zasadniczymi i szczegółowymi. Wobec powyższego, czy od wykonawcy robót będzie żądane stosowne oświadczenie na wymienioną okoliczność w odniesieniu do wyrobów opisanych w pytaniu 1”?

 

Odpowiedź:

Należy zastosować wyroby posiadające oznakowania zgodności, jeżeli wyroby te podlegają takiemu oznakowaniu.

 

 

 __________________________________________________________________________

 

 

 

Dmosin, 2.06.2008 r.

                                                                 

                          

 

                                               Wszyscy uczestnicy postępowania

 

 

 

 

Z.P. 341/3/2/08

 

WYJAŚNIENIE TREŚCI SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

 

 

       dot. postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonego w trybie przetargu   

              nieograniczonego, którego przedmiotem zamówienia jest: Budowa oczyszczalni ścieków

             komunalnych w miejscowości Dmosin Drugi”.

 

 

 

Na podst. art. 38 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2006 r., Nr 164, poz. 1163, z późn. zm.) zamawiający przekazuje treść wyjaśnień specyfikacji istotnych warunków zamówienia, o które to w dniu 29.05.2008 r., zwrócił się jeden z Wykonawców w niniejszym postępowaniu.

 

 

Pytanie

 

 

- „ Czy w kosztorysie MONTAŻ TECHNOLOGII  grupa 6 Reaktor biologiczny selektor
poz. kosztorysu 11,12 przyjąć obmiar 2 kpl. (SE-01+SE-02) wg nas po zapoznaniu się ze schematem oczyszczalni obmiar powinien wynosić 1 kpl. (SE-01+SE-02)”.

 

 

Odpowiedź

 

 

W kosztorysie MONTAŻ TECHNOLOGII grupa 6 Reaktor biologiczny selektor
w  poz. kosztorysu 11 i 12 należy przyjąć obmiar 1 komplet  (SE-01+SE-02).

 

 

 

 ______________________________________________________________________

 

 

 

         Dmosin, dn. 5 czerwca 2008r.

 

                            Wszyscy uczestnicy postępowania

 

 

Z.P. 341/3/3/08

       Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonego
                   w trybie przetargu nieograniczonego, którego przedmiotem zamówienia          jest:
„Budowa oczyszczalni ścieków komunalnych
                  w miejscowości Dmosin Drugi”.

 

Gmina Dmosin art. 38 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2006 r., Nr 164, poz. 1163, z późn. zm.)  wprowadza modyfikację do treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

 

- w punkcie VII. Opis sposobu przygotowania oferty w punkcie 2e jest zapis:

 

„parafowany wzór umowy (zał. Nr 6) wraz z załącznikami:

- zał. do umowy nr 1 - harmonogram rzeczowo-finansowy, opracowany przez

  Wykonawcę w oparciu o formularz cenowy,

         - zał. nr 2 - szczegółowy zakres robót wykonywanych przez  

           podwykonawców,”

 

a winno być :

 

„parafowany wzór umowy (zał. Nr 6) wraz z załącznikami:

- zał. do umowy nr  4 - harmonogram rzeczowo-finansowy, opracowany przez

  Wykonawcę w oparciu o formularz cenowy,

         - zał. nr 2 - szczegółowy zakres robót wykonywanych przez  

           podwykonawców,”

 

- oraz wprowadza się modyfikację w punkcie VII  w zapisie o treści:      

 

„Zamawiający żąda wskazania w ofercie zakresów robót wykonywanych przez podwykonawców. Wskazanie, o którym mowa, przez wykonawcę w ofercie jest wiążące i nie może ulec zmianie bez zgody zamawiającego. Należy wypełnić i podpisać załącznik nr 1 i nr 2 do umowy i parafować załącznik nr 3 do umowy. Zamawiający zastrzega, że zakres robót przewidzianych do realizacji przez podwykonawców nie może przekroczyć 50% wartości złożonej oferty.”

 

który otrzymuje brzmienie:

 

„Zamawiający żąda wskazania w ofercie zakresów robót wykonywanych przez podwykonawców. Wskazanie, o którym mowa, przez wykonawcę w ofercie jest wiążące i nie może ulec zmianie bez zgody zamawiającego. Należy wypełnić i podpisać załącznik nr 4 i nr 7 do umowy. Zamawiający zastrzega, że zakres robót przewidzianych do realizacji przez podwykonawców nie może przekroczyć 50% wartości złożonej oferty.”

 

 

 ______________________________________________________

Dmosin, 6.06.2008 r.

                                                                 

                          

 

                                                                       Wszyscy uczestnicy postępowania

 

 

Z.P. 341/3/4/08

       Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonego w trybie                 przetargu nieograniczonego, którego przedmiotem zamówienia jest: „Budowa oczyszczalni ścieków komunalnych w miejscowości Dmosin Drugi”.

 

 

 

Na podst. art. 38 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U.
 z 2007 r., Nr 223, poz. 1655, z późn. zm.) zamawiający przekazuje treść wyjaśnień specyfikacji istotnych warunków zamówienia, o które to w dniu 5.06.2008 r., zwrócił
się jeden z Wykonawców w niniejszym postępowaniu.

 

Pytanie 1

„Dokumenty przetargowe udostępnione w internecie nie zawierają projektu geologicznego. Prosimy o uzupełnienie projektu o ten projekt.”

Odpowiedź

Informujemy, że Zamawiający udostępnia projekt  Dokumentacji geotechnicznej – gminnej oczyszczalni ścieków w miejscowości Dmosin

 

Pytanie 2

„Prosimy o wyjaśnienie czy do przyszłego wykonawcy będzie należało uzyskanie pozwolenia na wycinkę drzew i krzewów, które będą kolidowały przy budowie drogi dojazdowej
oraz budowie oczyszczalni, co się z tym wiąże czy będzie ponosił opłaty urzędowe
za ich wycinkę.”

Odpowiedź

            Informujemy, że do wykonawcy nie będzie należało uzyskanie pozwolenia na wycinkę drzew i krzewów, które będą kolidowały przy budowie drogi dojazdowej oraz budowie oczyszczalni, oraz nie będzie ponosił opłat urzędowych za ich wycinkę.

 

                                                 

 

 

 

 

Załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 16 maja 2008 14:32
Dokument wprowadzony do BIP przez: Anna Kantorska
Ilość wyświetleń: 3689
15 września 2008 13:05 (Anna Kantorska) - Zmiana treści dokumnetu.
06 czerwca 2008 13:38 (Anna Kantorska) - Dodanie załącznika.
06 czerwca 2008 13:26 (Anna Kantorska) - Zmiana treści dokumnetu.